Отидете към основна версия

12 Септември, 2024 01:01, обновена 12 Септември, 2024 01:01 28 118 46

Тествахме най-мощното, най-технологичното и най-луксозно Volvo (вижте и колко струва у нас)

  • volvo-
  • ex90-
  • тест

Новият флагман на шведите EX90 е синтез от тих лукс и практичност

Лос Анджелис, Калифорния. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

За новия флагман на шведите се говори отдавна, но поради различни причини, най-вече свързани с технологиите за безопасност и със софтуера като цяло, моделът EX90 се забави с почти година. Сега обаче серийната версия вече е факт. Шведите избраха Лос Анджелис за първите динамични тестове на модела, а екип на mobile.bg бе на мястото на събитието. Първите ни впечатления са за един голям, изключително високотехнологичен и същевременно практичен автомобил, който ще продължава да се развива "по въздух", дори и когато вече сте си го купили. Но какво всъщност е толкова иновативното в тази кола, ще ви разкажем сега. Изненадващо или пък не, конкретните ни впечатления след обстойния тест драйв, който направихме по пътищата на Калифорния са предимно положителни.

За онези от вас, които да първи път чуват за този модел, накратко ще кажем, че това е голям седемместен SUV с дължина над пет метра, с електрическо задвижване на четирите колела и с едно особено привлекателно излъчване. Този автомобил е съвсем различен от крещящите ултралуксозни автомобили на германското премиум трио, но в същото време излъчва превъзходство и е ярък пример за т.нар. тих лукс. Освен това EX90 разполага с мощност от 517 конски сили и с умопомрачаващ въртящ момент от 910 Нм. Но въпреки всички новости, най-вече това е Volvo!

Екстериор и интериор

Когато го видяхме за първи път, новото Volvo EX90 бе обърнато със задната си част към нашия екип и на пръв поглед трябва да признаем, че ни заприлича на освежена версия на Volvo XC90. В края на краищата, тази кола разполага със същото междуосие, но е малко по-широка и по-дълга. Когато го погледнахме отпред обаче, разликата между двата шведски флагмана е очевидна: EX90 няма радиаторна решетка между фаровете, които са с позната форма на "Чука на Тор" и има една впечатляваща издутина над предното стъкло, в която се намира лидарен сензор. Но за това по-късно. Като цяло екстериорните пропорции са отлични, като според нас единствено дизайнът на предницата е малко спорен, но това все пак е въпрос на вкус.

Салонът на новия шведски флагман обаче е нещото, което ни впечатли особено много и тук вече говорим за истински, изтънчен вкус. Изключително качествените материали и сглобка създават уникално усещане за уют и същевременно лукс, който е перфектно съчетан с множество нови технологии. Иначе казано отвътре EX90 изглежда много различно от XC90, но все пак много прилича на Volvo. Малкият екран пред водача е монтиран на кормилната колона, където може да се движи с регулирането на волана и е изключително семпъл, но същевременно информативен. Информацията пред водача се допълва и от хедъп дисплей, проектиращ избраните от водача данни на ветроупорното стъкло. Централният екран обаче е пълната противоположност на думата семпъл. Той е огромен с размер 14.5 инча и е ориентиран в портретен стил. "Захранва" се от Google, но също така поддържа безжични Apple CarPlay и Android Auto.

Своеобразният скоростен лост е отдясно на волана, но по-впечатляващото е, че единственият физически контрол навсякъде по арматурното табло е този за аудиосистемата. А последната е дело на едни от най-добрите в бранша. Става дума за компанията Bowers & Wilkins, която е създала наистина уникална система Dolby Atmos, направена конкретно за новия флагман на Volvo. Или иначе казано, ако решите да си купите EX90, то е задължително колата ви да бъде оборудвана с тази система. Където и да се намирате в този седемместен автомобил ще можете да се насладите на ултрареалистичен 3D съраунд звук от 25-те високоговорителя.

Като стана дума за седемте места в салона, ще кажем, че четири от тях са като кресла в президентски апартамент. Средното на втори ред и най-задните две са като на всички останали автомобили от премиум сегмента. На третия ред мястото за краката не е голямо и ръстови пасажери ще изпитат дискомфорт, но пък там е идеално за деца. Останалите кресла (неслучайно ги наричаме така) са супер ергономични и комфортни. Третият ред се сгъва и се потапя изцяло в пода, а вторият може да се регулира във всички посоки, включително и в предно-задна. Всичко това прави багажното пространство изключително практично и огромно.

В заключение, що се касае до визуалните и тактилни усещания от новото Volvo EX90, то може да определим колата с няколко думи - силен акцент към небезизвестният скандинавски минимализъм и подчертано усещане за тих лукс. Повтаряме този термин, защото колата се усеща точно така, следваща модната тенденция за свръхексклузивни, но некрещящи колекции за клиентела от висок клас. Именно така изглежда (особено отвътре) и новото Volvo EX90.

Двигател и ходови характеристики

Този раздел е изключително интересен за нас и за това ще започнем малко по-отдалече. Вече споменахме, че EX90 няма почти никакви физически бутони - само един голям контролер на централната конзола и няколко бутона (включително за опасности) на тавана. Всичко останало се управлява чрез основния 14.5-инчов сензорен екран, разположен вертикално в таблото. Като казваме всичко останало имаме предвид буквално всичко. В това число влизат и настройката на волана, и тази на страничните огледала, и дори отварянето на жабката(!), разположена пред пасажера отпред.

Поставете оценка:
Оценка 3 от 32 гласа.

Свързани новини