Отидете към основна версия

137 857 96

С лека преработка старите дизели стават по-икономични и по-екологични от електромобилите

  • hvo 100-
  • синтетичен дизел-
  • екологични дизелови коли-
  • употребявани автомобили-
  • дизел

Това доказва специалистът по двигатели Волфганг Краузе, който превърна старо дизелово Polo в екологично превозно средство

С горивото HVO 100, за което вече сме ви разказвали нееднократно, двигателите с вътрешно горене са по-щадящи климата дори и от електрическите автомобили. Ще припомним, че новият дизел HVO100 вече се продава в Германия и представлява синтетичната алтернатива на стандартното дизеловото гориво, която е произведена от отпадъчни материали.

Hydrotreated Vegetable Oils (HVO) е течно гориво от възобновяеми източници, което се произвежда главно от устойчиви остатъчни и отпадъчни продукти, например използвано олио. Новият продукт спада към семейството на парафиновите дизелови горива и с помощта на каталитична реакция с водород растителните масла се превръщат във въглеводороди.

Експертът по двигатели Волфганг Краузе иска да докаже, че дори едно старо дизелово Polo може да бъде преобразувано да работи с чисто климатично гориво. Експертът по електронни горива Кристиан Ник разказва за експеримента на Краузе на страниците на focus.de.

Волфганг Краузе от Rheurdt-Schaephuysen е тесен специалист по двигатели с вътрешно горене. Като инженер от старата школа, той отговаря за разработването на мощни двигатели за спортния отдел на Mercedes-Benz - AMG в Афалтербах, преди да си направи собствена компания в Долен Рейн.

Със своята компания KLS той от години се посвещава на двигатели, които нямат много общо със спорта, но вършат работата си надеждно и устойчиво в продължение на години. Говорим за дизелови двигатели, които Волфганг Краузе не прави по-бързи, а по-скоро по-чисти и по-икономични.

Така още през 1999 година KLS представя интересен дооборудван автомобил. По това време основата е малката кола Seat Arosa. Автомобилът е тестван успешно и предизвика много отзиви в специализираната преса. EC.CO!-Arosa от KLS е начело в „списъка за пестене на гориво“ с 3.4 литра тестов разход. За сравнение: стандартният 3-цилиндров Lupo от VW изразходва 4.1 литра дизел в същия тест, а стандартната Arosa показва разход от 5.1 литра дизел.

Днес модернизирането на по-стари дизели с последваща обработка на отработените газове е основният бизнес на KLS. Но с въпросното Polo той надминава всички очаквания. Волфганг Краузе се снабдява с VW Polo от 2014 година, и специално за него разработва допълнителен блок за управление, който използва предимствата на дизела HVO.

Именно този блок за управление адаптира двигателя на VW Polo към ново климатично гориво. Основната идея за този тип контролно устройство е възможно най-добрата адаптация към определено гориво - в този случай HVO100, което в допълнение към намаляването на CO2 с до 90 процента, има значително по-високо цетаново число и е напълно без ароматни съединения и примеси.

Кислородът и сярата също не са включени. Поради това HVO100 съдържа по-малко вещества, които трябва да бъдат „обработени“ в последващата обработка на отработените газове. За да се постигне EURO 6 качество на отработените газове за това Polo TDI, специалистът намалява индивидуалните инжекционни количества на горивото. Но въпреки това производителността на малката кола (55 kW / 74 к.с. при 3500 оборота и 210 нютон метра въртящ момент от 1500 оборота) се запазва.

Технологията представлява многостепенно последователно впръскване, което е необходимо за подготовка за последваща обработка на отработените газове. Това означава, че каталитичният конвертор и филтърът за твърди частици се поддържат при относително висока температура, която е необходима, за да могат да се третират замърсителите от дизеловата смес и те да изгарят напълно.

Освен това HVO100 е „по-запалим” от нормалния дизел и така може да намали консумацията. Тъй като HVO100 е по-запалим от конвенционалния дизел, предварителното впръскване вече е намалено с до 60 процента. Освен това основното впръскване е настроено към скоростта на пламъка на HVO.

Пост-инжектирането също е ограничено. По този начин може да се постигне намаление на потреблението в сравнение със стандартния електронен блок за управление от около 8.7 процента. В допълнение към своите щадящи климата свойства, HVO предлага потенциал за работа на дизелови двигатели значително по-ефективно и в същото време те стават и по-икономични, и по-чисти. При това след минимална доработка и независимо от тяхната възраст.

Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 168 гласа.

Свързани новини