Отидете към основна версия

4 025 10

Тествахме новия Mustang – класическа рецепта за забавление

  • ford-
  • mustang-
  • dark horse-
  • gt

Задно предаване, V8 и механична трансмисия – три фрази, които предизвикват емоция във всеки автомобилен ентусиаст. Седмото поколение на Ford Mustang дебютира през 2022-ра година в родната си Северна Америка, а няколко месеца по-късно, Ford обяви, че моделът ще се продава и в Европа. Освен, че ще се продава в Европа, колата запазва и най-желаната си модификация с 5.0-литров бензинов осмак и споменатите по-рано задно предаване и механични скорости. В България за момента се продава само тази версия с мощност от 446 конски сили за GT модела и 453 конски сили за версията Dark Horse, която ние тествахме.

Дизайн

Новият Mustang продължава дизайнерския език на своя наследник, но е с модернизирани форми. В предната част решетка запазва трапецовидната си форма, но е пораснала на размери. Под не я са разположени три отвора, а около решетката откриваме и тънки LED фарове с по три индивидуални модула във всеки от тях, където са разположени дневните светлини и мигачите в горната част. При изпълнението Dark Horse можем да отличим решетката с допълнителни отвори, които вкарват въздух директно към въздушните филтри, както и допълнителни елементи около отворите и в долната част на бронята за подобрена аеродинамика и визия. Предният капак се отличава с допълнителен отвор за охлаждане, както и стикери в контрастен тъмно сив цвят.

Страничната линия е почти непроменена, като е запазена познатата линия на Mustang. Джантите са 19 цолови при всеки един от моделите, като при Dark Horse са с отличителен дизайн. Тук е момента да споменем, че се предлага и кабриолет версия на Mustang, която може да бъде поръчана само в изпълнение GT.

Що се отнася до задницата, тук също можем да открием препратка към предходното поколение на модела с разделените на три секции задни светлини, като тук вече те разполагат с „бягащ“ мигач и анимация при отключване и заключване на колата. В долната част на бронята откриваме и огромните накрайници на изпускателната система, четири на брой, които са напълно истински. Версията Dark Horse разполага и със спойлер на задния капак.

Интериор

И докато отвън Mustang остава почти идентичен със своите предшественици, то отвътре модернизацията е обхванала почти всички аспекти. Интериорът е изцяло нов с огромни дисплеи с размер от 12.4 инча пред шофьора и 13.2 инча до него, работещи със системата Sync 4 на Ford. Както при повечето производители, така и тук, повечето функции се контролират именно от тези екрани, включително и климатичната система, което не е най-удобното, особено при шофиране. Под въздуховодите са изведени няколко бързи бутона, като например този за управление на Mustang функциите, като режима за дрифт, лънч контрола и изпускателната система, бутонът за изключване на системата за стабилност, аварийните, бутонът за запалване и този за кoнтрол на мултимедията.

Върху волана откриваме още бутони, които подобно на тези при Raptor, контролират режимите на шофиране или отделни аспекти, като твърдостта на волана. Там се намират и обичайните бутони за смяна на музиката, круиз контрола и промяната на показанията на дисплея.

Тестовият ни автомобил бе оборудван с опционалните спортни седалки Recaro, които лично за нас изглеждат много по-добре от стандартните. Те са облечени в синя кожа и са с механична настройка и функция за подгрев, за сметка на обдухването и електрическата настройка при стандартния модел. Що се отнася до комфорта, със сигурност можем да кажем, че стандартните седалки са по-удобни за по-дълго шофиране, но пък при спортния модел имаме много по-добри странични опори, които ви държат при по-резките завои.


Мястото за водача и пасажера са предостатъчни, както по отношението на краката, така и по отношение на тавана. Не можем да кажем същото и за задните места, които макар и да са там, то не бихме ви препоръчали да возите някой. Мястото за главата е недостатъчно за хора над 1.75, а при наличието на някой по-висок на предните седалки, то мястото за краката на задните е по-скоро мираж. Материалите в интериора са на добро ниво, като при версията, която шофирахме се отличава със сини акценти по таблото, волана и други елементи в интериора.

Няма как да не споменем и един от най-важните аспекти в интериора на новия Mustang, а именно ръчната спирачка. На пръв поглед изглежда, че тя е класическа такава, която все по-рядко се открива, но истината е, че тя всъщност е хидравлична и ви позволява да контролирате пързалянето на автомобила в завой, докато истинската ръчна спирачка, всъщност е електрическа и оперира автоматично, когато изгасите автомобила или чрез натискане на лоста надолу. При Dark Horse версията откриваме още и специална топка на скоростния лост.

Багажникът е с обем от около 380 литра, което съвсем не е малко за този клас, но пък за сметка на това, отворът на багажника е със сравнително малки размери, което прави товаренето на по-обемисти предмети проблем.

Задвижване и технически характеристики

Стигнахме и до най-интересната част, а именно какво точно има под капака на Mustang и как се усеща той на пътя. Както вече разкрихме, 5.0-литровият осмак е без никакви електрификации, меки хибриди и други подобни европейски прищявки, като това със сигурност се харесва, и то не само на нас. Тук е момента да цитирам и думите на моята приятелка, които със сигурност ме накараха да почувствам гордост, че съм прехвърлил малко бензин и в нейната кръв, а именно – „Мога да слушам този осмак цял ден и няма да ми омръзне“. Е честно да си призная, и на мен не ми омръзна и всяко шофиране започваше с отваряне на клапите на изпускателната система. Връщайки се отново на техническите характеристики, колата освен с механична трансмисия с шест предавки се предлага и с автоматична такава с десет предавки. За нея не можем да ви споделим нищо като усещане, но пък за сметка на това можем да ви споделим повече за тази с три педала. Скоростите са изключително плитки с къс ход на скоростния лост, което прави смяната им изключително лесна, дори и при по-агресивно шофиране или такова на писта, което ние успяхме да изпитаме. Един от скритите козове на колата е, че сама се форсира при смяна на предавка надолу, което освен, че ви помага да държите оптималните обороти при спортно шофиране, също така ви позволява да чуете и звука на осмака при по-спокойно градско такова.

Окачването при тестовата версия бе адаптивно или така нареченото от Ford – Magneride. При стандартен режим, амортисьорите са сравнително меки или поне доколкото могат да бъдат за кола от този клас, докато в режимите Sport или Track, амортисьорите се втърдяват и ви позволяват да усетите всяка една неравност. От Ford ни разкриха, че този тип окачване следи пътя и при попадане на някоя от гумите в дупка, ако случайно откриете такава по българските пътища, колата втърдява окачването, за да намали натоварването върху гумата. В завои колата се усеща стабилна по отношение на окачването, но пък не можем да кажем същото и за предаването на въртящия момент от задните колела към пътя.

Със своите 543 конски сили и 540 нютон метра, задницата „бягаше“ при всяко по-рязко или дори не толкова рязко подаване на газ, независимо от режима на шофиране в който се намирате или това дали системите за стабилност са включени или изключени. Единственото решение, което намерихме на този „проблем“, бе режимът за хлъзгави пътища, който прави колата много по-мудна по отношение на подаването на газ, но при достигане на по-високи обороти, определено може отново да ви изненада.

При нормално шофиране в града има няколко неща с които трябва да се съобразите. Първо, че колата е широка близо 2 метра и разминаването по някои от по-тесните улици може да е проблем, и второ, че дългата предна част и малкия клиренс, може да са проблем при неравности или заходи към подземни гаражи. Липсата на предна камера също може да е проблем в някои ситуации.

Колата разполага и с всички модерни системи за безопасност, като адаптивен круиз контрол, система за следене на лентите и други, като можем да отбележим още един минус, а именно, че системата, която следи дали държите ръцете си върху волана работи доста зле и често може да се разпищи, дори ръцете ви да се намират волана.

При спокойно шофиране, колата има достатъчно въртящ момент, за да сменяте предавките на сравнително ниски обороти, като спокойно можете да шофирате на по-висока предавка, дори и с ниска скорост. Това влияе положително и на разхода, като при спокойно шофиране на дълъг път успяхме да постигнем стойности от около 11 литра на 100 километра.

В същото време, имахме възможност да покараме колата и на писта, като там този разход може да скочи дори и тройно, но едва ли бъдещите собственици на такъв тип кола ще се интересуват особено от този факт.

При шофирането на писта усетихме и пълния потенциал на колата, като участвахме в две дисциплини – драг и специално направено трасе за технично шофиране. Тук с гордост мога да заявя, че успях да взема първото място на трасето за технично шофиране и да остана втори на драг надпреварата, след като изгубих на финала.

Макар импровизираната писта да не позволяваше развиването на сериозна скорост, все пак успяхме да изпробваме Mustang и в тази му светлина. Колата се усеща добре балансирана по отношение на теглото, което е около 1800 килограма. Природата на атмосферния осмак и развъртането му при по-високи обороти, след 4 хиляди в този случай, е нещо, което липсва при голяма част от автомобилите днес и ни позволи да преминем трасето без много смени на скоростите, които потенциално да ни забавят. При драга използвахме и вградения лънч контрол или функция, която ви позволява да нагласите перфектните обороти за старт от място. Тук отново късия ход на скоростите помогна. Ускорението от 0 до 100км/ч отнема около 5.2 секунди, ако успеете да намерите перфектното сцепление, а максималната скорост е малко над 260 километра в час. Спирачките са дело на Brembo с шестбутални апарати отпред, като имат и специална функция, която блокира предните колела, ако решите да въртите само задните гуми и да правите бърнаут.

Заключение

Новият Mustang е надградил своя предшественик по отношение на технологиите и функциите, които предлага, като все пак е запазил класическата рецепта за забавление. Колата може да бъде добър ежедневен автомобил, ако нямате нищо против разхода на гориво, но ние по-скоро бихме я определили като добър автомобил за разпускане през уикенда. Разбира се, всичко това идва на съответната цена, която у нас започва от малко 118 900 лева за GT купе с механична трансмисия и достига до 154 100 лева за Dark Horse изпълнение с автоматична трансмисия.

Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 16 гласа.

Свързани новини