През последните месеци непрекъснато ви информираме за проблемите на различни автомобилни производители и поддоставчици, свързани с тях. Европейските такива фирми в момента изпитват огромни проблеми и част от тях са на ръба на фалита.
Редица автомобилни компании в Европа неотдавна обявиха планове за затваряне на заводи и мащабни съкращения на работни места, изправени пред слабо търсене, високи разходи, конкуренция от страна на фирми в Китай и по-бавен от очакваното преход към електрически превозни средства.
Ройтерс, цитиран от БТА, обобщава обявените през последните месеци намерения на европейски компании от автомобилния сектор за освобождаване на служители и затварянето на производствени обекти.
Volkswagen
В Германия автомобилната група Volkswagen предупреди за възможно съкращаване на хиляди работни места и евентуално затваряне на заводи в Германия на фона на водените със синдикатите преговори относно намеренията ѝ за намаляване на разходите.
През лятото VW обяви за продажба завода си в Брюксел, където около 3000 служители произвеждат модел на Audi, заради ниското търсене на нейните електромобили от по-висок клас. Миналият месец компанията престана да търси инвеститор за производственото съоръжение.
Daimler Truck
Най-големият производител на камиони в света Daimler Truck съобщи на 1 август, че ще съкрати работното време и ще замрази наемането на служители в подразделението си за производство на камиони в Германия.
Feintool
Швейцарският автомобилен доставчик Feintool съобщи на 3 декември, че ще затвори един от своите обекти в Германия и ще съкрати до 200 души от персонала.
Valeo
Френската компания за автомобилни части Valeo планира да съкрати около 1000 работни места в Европа, казаха в края на ноември източници. Те посочиха за Ройтерс, цитиран от БТА, че усилията за преструктуриране ще доведат до затварянето на два френски завода на компанията.
Stellantis
Базираната в Нидерландия автомобилна група Stellantis на 26 ноември обяви плановете си да затвори своята фабрика за ванове Vauxhall в Лутън, Великобритания, като повече от 1000 работни места там са застрашени.
Компанията многократно е спирала операциите по сглобяване в основния си завод в Италия "Мирафиори" заради ниско търсене, по-конкретно на електрическата версия на новия Fiat 500. Stellantis заяви, че няма планове да затваря заводи в Италия.
Bosch
Германската компания Bosch, най-големият доставчик на авточасти в света, планира до 2032 г. да съкрати 5500 работни места, свързани с компютърни разработки и системи за завиване на превозни средства, предимно в германските си обекти, и да намали работното време на някои служители. Това съобщиха от компанията на 22 ноември.
Ford
Американският автомобилен производител Ford на 20 ноември заяви, че ще съкрати 4000 работни места, предимно в Германия и Великобритания, представляващи 14 процента от неговата работна сила в Европа.
Michelin
Френският производител на гуми Michelin ще затвори два обекта в Западна Франция, при което ще бъдат засегнати около 1250 работни места, съобщиха от компанията на 5 ноември.
Schaeffler
Германският производител на автомобилни части Schaeffler, засегнат от слабо търсене от страна на автомобилни и промишлени клиенти, обяви на 5 ноември, че планира да съкрати 4700 работни места, предимно в Германия. Усилията за преструктуриране на компанията ще включват и затваряне на производствени съоръжения в Австрия и Великобритания.