BMW сподели повече информация за бъдещето на седаните с висока производителност. Емблематичният M3 е на път да получи радикална промяна, като на хоризонта се появяват не едно, а две нови поколения.
Легендарният редови шестцилиндров двигател ще продължи да работи в седмото поколение на M3, което се очаква да се появи през 2028 г. Този „G84“ обаче ще се отклони от традицията, като приеме за стандартни опции задвижване на всички колела и автоматична трансмисия.
Но истинската новост е изцяло електрическото M3. Този модел се отказва изцяло от двигателя с вътрешно горене, с което поставя началото на нова ера за високоефективния седан. Построен върху иновативната платформа Neue Klasse, разработена специално за електрически автомобили, електрическият M3 се отличава с елегантен, компактен дизайн с минимални надвеси.
BMW предлага поглед към тази електрическа концепция чрез покрит с камуфлаж прототип. Този тестови автомобил много прилича на концепцията Vision Neue Klasse, представена миналата година. Няма я спорната радиаторна решетка на сегашния M3, заменена от по-широк бъбрековиден дизайн, който се слива безпроблемно с фаровете (въпреки че окончателният дизайн на светлините все още не е разкрит).
Аеродинамичните елементи изобилстват, а скритите дръжки на вратите, големите спирачки , пониженото окачване и финият заден спойлер подсказват за агресивния потенциал на автомобила. Въпреки че интериорът остава забулен в тайна, концепцията Vision Neue Klasse дава някои насоки. Очаквайте минималистичен интериор с масивен централен сензорен екран и head-up дисплей, доминиращи в полезрението на водача, които заменят традиционния контролер iDrive и физическите бутони.