Карлос Тавареш, бившият главен изпълнителен директор на Stellantis, защити решенията си, довели до оставката му. В интервю за Expresso той подчерта значението на единната визия за толкова голяма и сложна компания като Stellantis. Въпреки това той призна, че неговата визия не е съвпадала с тази на управителния съвет, което е довело до решението за раздяла по взаимно съгласие.
Тавареш също така изрази загриженост относно бързия напредък в китайската автомобилна индустрия, особено в областта на електромобилите. Той предупреди, че европейските производители на автомобили са изправени пред сериозно предизвикателство да се конкурират с технологичните постижения и производствените възможности на Китай.
Междувременно в Съединените щати Stellantis се сблъсква с критики от страна на своята дилърска мрежа. Националният съвет на дилърите на Stellantis в САЩ изрази недоволство от краткосрочния фокус на Тавареш върху рентабилността, който според тях се е отразил негативно на дългосрочното състояние на марките на компанията, особено на Dodge, Jeep, Ram и Chrysler. Прекратяването на производството на популярния двигател Hemi V8 също предизвика критики както от страна на дилърите, така и от страна на ентусиастите.
Докато Stellantis търси нов главен изпълнителен директор, компанията се ориентира в сложен пейзаж от променящи се потребителски предпочитания, развиващи се технологии и нарастваща глобална конкуренция. Бъдещето на автомобилната индустрия остава несигурно и Stellantis ще трябва да вземе стратегически решения, за да гарантира дългосрочния си успех.