Въпреки че е изправен пред сериозни предизвикателства по отношение на инфраструктурата и наличностите, седанът с водородна горивна клетка Toyota Mirai изпревари по продажби емблематичната Supra в Европа през миналата година. Тази изненадваща статистика подчертава развиващия се пейзаж на автомобилната индустрия и предизвикателствата, пред които са изправени нишовите спортни автомобили на европейския пазар.
С едва 533 броя, доставени през 2024 г., Mirai, въпреки ограничената си наличност, успя да изпревари Supra, от която бяха продадени едва 442 броя. Това може да се отдаде на няколко фактора, включително на нарастващата привлекателност на автомобилите с водородно задвижване в рамките на специфични сектори, като например таксиметровите паркове.
От друга страна, Supra е изправена пред уникален набор от предизвикателства. Нейното нишово позициониране като спортен автомобил, съчетано с високите разходи за закупуване, обусловени от данъците и регулациите за емисиите, ограничава привлекателността ѝ до тесен сегмент от пазара.
Партньорството с BMW, макар и необходимо за разработването на Supra, също е свързано с редица ограничения.В перспектива Toyota е поела ангажимент да запази Supra жива, което подсказва бъдещето на този емблематичен спортен автомобил. Макар че подробностите остават неясни, в момента се разработва нов 2,0-литров бензинов двигател с турбокомпресор, което подсказва за вълнуващо бъдеще за Supra.