Причина за намаляване броя на полетите на чуждестранните авиокомпании за и от Русия е, че по-малко руснаци пътуват зад граница, както и че намалява броят на бизнесмените, които посещават страната.
Милиони долари инвестираха през последното десетилетие три големи руски летища, за да са в крак с най-новите изисквания относно наземното обслужване и състоянието на пистите. Днес, обаче въздушният трафик намалява, тъй като рецесията бие по потребителите, а изолацията на Русия се задълбочава.
За пръв път от времето на „Студената война” Delta Air Lines – единствената американска авиокомпания, която лети от САЩ до Русия, заяви миналата седмица, че съкращава летните и есенните си полети по дестинацията Ню Йорк-Москва. Така на практика остават полетите само през зимния сезон.
По-малко полети за и от Москва през последните месеци реализират Qatar Airways и Etihad Airways. Air India намали до два пъти в седмицата полетите си от Делхи до Москва, а Cathay Pacific Airways заяви, че прекратява полетите си до Москва през юни. Austrian Airlines и CSA Czech Airlines също съкратиха полетите си в Русия.
Оттеглянето на чуждестранните авиокомпании от руския пазар се отразява благоприятно на Аерофлот, който за първото тримесечие отчете ръст от 7.2% в броя на превозените пътници. От авиокомпанията заявиха, че отслабването на рублата й дава „частично конкурентно предимство”.