Когато туризмът е вашият бизнес и правилата са се променили може да получите практични насоки в изключително актуален наръчник, който може да бъде вашата настолна библия. Към него има компакт диск с необходимата актуална нормативна уредба, формуляри, приложения и инструкции. С удобното и систематизирано издание „Наръчник за бизнес без санкции за хотели и ресторанти", което е на книжния пазар, издателство „Резон” се погрижи да улесни всеки управител и собственик на бизнес в областта на туризма и храненето в България.
В наръчника са коментирани последните най-нови нормативни изисквания, като се акцентира върху онази част от тяхното прилагане, която би защитила участниците в този бизнес - собственици и мениджъри на всички нива в бранша.
След края на лятото беше въведен ясен и подробен регламент за нова категоризация на туристическите обекти. Това стана факт с нова наредба за изискванията към местата за настаняване и заведенията за хранене и развлечения и за реда за определяне на категория, отказ, понижаване, спиране на действието и прекратяване на категорията. От края на лятото се завишиха изискванията към висококатегорийните хотели от клас А, свързани с комфорта на туристите, но пък се опростиха и намалиха някои формални изисквания към местата за настаняване от клас Б, с което се създават по-добри условия за семеен или малък бизнес.
Действащите хотели, ресторанти, барове, кафета и други заведения са длъжни да приведат дейността си в съответствие с изискванията на новата наредба в 6-месечен срок от датата на влизането й в сила, т.е. до края на февруари 2016 г. Всички започнати процедури се довършват по новия ред. А пък новосъздадените обекти след 29 август 2015 г. вече се категоризират по новите изисквания.
Санкциите за несъответствие на изискванията за предоставяне на услуги според категорията или пък за некатегоризиране на обект не са приятни и могат да достигнат нелицеприятно изражение.
Законодателят е освободил най-малките обекти като баничарници, мекичарници, бюфети, павилиони и каравани. Те не се категоризарат по новата наредба и започналите по тях процедури се прекратяват.
За собствениците или управителите на обект, имащ отношение към туризма във всичките му аспекти - настаняване, обслужване, хранене и т.н., е нужно при проверка обосновано да защитят и докажат пред контролните органи, че създадените условия и осъществяваните дейности в обекта отговарят на всички действащи нови правила и нормативи в тази област.
Ето и насоките, които дава наръчника:
- Настаняване – новата категоризация на туристическите обекти, местата за настаняване и хранене; редът за определяне на категория, отказ на категория, понижаване в категория, спиране действието и прекратяване на категорията; Изисквания към обектите от клас А и клас Б; Единици, включени в капацитета на местата за настаняване; Нови (завишени) изисквания към висококатегорийните хотели; Специални изисквания към изграждането, обзавеждането и оборудването на хотелски стаи и апартаменти, съдържащи уреди и приспособления за обслужване на хора с ограничена подвижност. Изисквания към къмпингите, териториите към тях и оборудването им.
- Обслужване - Нов ред по отношение на обслужването и предлаганите услуги в заведенията за хранене и развлечения съгласно категоризацията; Изисквания към обслужващия персонал - образование, професионална и езикова квалификация за различните видове туристически обекти.
- Хранене - Видове и характеристики на заведенията за хранене и развлечения; меню, услугата „ол инклузив”; Опасност от възможни замърсявания на храните и последиците от това; Изисквания към въвеждането на Система за управление безопасността на храните (СУБХ) - Добри практики и НАССР ("ХАСИП"); прилагането на СУБХ за различните видове обекти за хранене; Специфични изисквания към оборудването на кухните към обектите за хранене; Задължителни инструкции, които трябва да присъстват в обектите за хранене и др.
И още: други специфични изисквания.
Наръчникът е наличен и може да бъде поръчан директно от издателството тук или на телефон 02/9699193.