Отидете към основна версия

1 085 0

Българският бизнес разчита на Германия

  • българия-
  • бизнес-
  • нагласи-
  • икономика
Снимка: М. Богданова ©

87% от българските предприемачи са уверени, че бизнесът им ще нараства през следващите 12 месеца. Успех в средносрочен план очакват 91% от анкетираните, сочи проучване на консултантската компания PricewaterhouseCoopers (PwC). Тези прогнози съвпадат до голяма степен с развитието на българската икономика, където се очаква ръстът за тази година да е 2.7%-2.9%. Това е значително над средните очаквания за ръст на европейската икономика, която по прогнози на Европейската комисия ще е 1.8% за 2017 г.

Държавите, на които българският бизнес разчита за своето разрастване, са Германия. 42% от бизнес лидерите считат Федералната република като най-важната държава за техния растеж през следващите 12 месеца. На второ и трето място са САЩ и Великобритания, съответно с 21% и 18%. В ТОП 5 на държавите, на които българският бизнес ще разчита за своето разрастване, са Русия (17%) и Румъния (12%). Северната ни съседка е изненада, тъй като през тази година измества от лидерските позиции Гърция.

На глобално ниво бизнес лидерите разчитат да разширят бизнеса си най-вече чрез партньорства и инвестиции със САЩ (43%), Китай (43%) и Германия (17%).

Притесненията на предприемачите и на глобално, и на местно ниво са свързани с несигурната икономическа и геополитическа обстановка. Българският бизнес също така отчита като фактор и предстоящите избори. Расте и заплахата от обстановката в еврозоната, като този фактор е продиктуван от Brexit. Все повече български предприемачи се притесняват от опасността данъците да бъдат увеличени. През миналата година техният процент е бил 36%, а за тази година той нарасна до 66%. „Предполагаме, че това се дължи на дискусиите за промяна на данъчното законодателство и евентуално премахване на плоския данък”, казва Албена Маркова, сътрудник в PwC.

Иновациите е секторът, към който ще се насочат през тази година 21% от българските предприемачи. На второ и трето място са човешкият капитал (20%) и конкурентното предимство (14%). Дигиталните възможности и технологии, както и качеството на обслужване на клиентите, също са сред приоритетите на българските бизнесмени.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини