Високите изисквания на някои компании към служителите, които търсят изискват последните да притежават съвкупност от различни качества и умения. "Проактивни, с желание за развитие, готови да се подобряват, склонни да приемат и инициират промени", казва специално за Факти.бг Венцислава Николова, директор Подбор и развитие на човешките ресурси в „Еконт Експрес”.
Какви са най-често предлаганите позиции за работа в куриерския бизнес?
Компанията е лидер на пазара за куриерски и пощенски услуги. Като такава ние сме отговорни за качеството на услугата, която предлагаме на нашите клиенти и именно по тази причина високо ценим човешкия ресурс във всички длъжности.
В Управление предлаганите позиции са различни. Винаги имаме свободни места за хора, които отговарят на ценностите на Еконт - готови са да споделят и получават знание, желаят развитие и поддържат семеен дух и в работна обстановка.
Какви специфични качества трябва да притежава всеки, който иска да упражнява въпросните позиции?
Високите ни изисквания и стандарти ни подтикват да търсим кадри с няколко специфични качества и умения - проактивни, с желание за развитие, готови да се подобряват, склонни да приемат и инициират промени. Хора, които са осъзнати за значението на Еконт Експрес за обществото и българския бизнес.
Кои от позициите ви изискват по-специфично обучение и в какво се състои то?
За всяка една от позициите на Еконт има създадена програма за обучение. Еконт Експрес разполага с Център за професионално обучение, част от Националната агенция за професионално образование и обучение и лицензии за над 10 професии. Именно в ЦПО Еконт обучаваме нашите куриери и администратори офис - там, освен обучение, те получават и удостоверение за част от професия “куриер”, което могат да използват за бъдещото си професионално обучение.
Имате ли стажантска програма?
Компанията дава постоянна възможност на будни младежи - ученици и студенти, да придобият ценен практически опит, докато се обучават. Стажанти приемаме независимо от времето, като такива имаме както в офисите в страната, така и в Управление.
Високо ценим връзката на Еконт Експрес с училища и университети. Участваме в програми за практическо обучение, както и в университетски комисии, които съветваме относно учебните планове и програми. Сътрудничим си и с младежки организации и неправителствени организации и заедно с които развиваме и обществения сектор на България.
Как избягвате текучеството?
За нас текучеството не е нежелано. Ако някой от екипа се чувства по-полезен на друго място - той има свободата да си тръгне по всяко време. В ключовите позиции за растежа на Еконт имаме стабилност - екипите са сработени и нашите лидери не си сменят компанията.
Разкажете ни малко повече за Вашата франчайз програма, за възможностите които давате за започване на собствен бизнес.
Преимуществото на Еконт е не само в установените вече позиции на пазара и познатата търговска марка, а и в обширната мрежа офиси в цялата страна и предлаганата широката гама услуги.
Чрез франчайз програмата си желаем да осигурим по-широк достъп на клиенти до пощенските и куриерски услуги, които предлагаме. Виждаме такава възможност в партньорството с предприемчиви и мислещи хора – с желание за работа в бързо променящи се условия, готови да гарантират високите ни стандарти за работа и качество.
В кои региони имате нужда от франчайз партньори?
Целта на Еконт, при откриване на нов офис, е увеличаване броя на клиентите чрез привличане на нови, а не преразпределяне на пазара на настоящите такива. В този ред на мисли привлекателни за нас са регионите, в които все още нямаме представителство, а клиентите имат нужда от услугите ни.