Отидете към основна версия

1 420 3

Google ще следи за покупките офлайн

  • google-
  • продажби-
  • следене-
  • данни
Снимка: Shutterstock

Най-голямата търсачка в света – Google, събира информация за предпочитанията на ползвателите си, следейки за тяхната активност в интернет. От това какво търси човек онлайн и какви стоки купува зависи каква реклама вижда в сайтовете, които посещава. Отсега нататък обаче Google ще следи не само за онлайн, но и за офлайн покупките на потребителите.

Това ще позволи на корпорацията да определи дали даден потребител е купил определен продукт в магазина, след като е кликнал на рекламен банер, съобщи CNN. Това става възможно след подписан договор между търсачката и водещи финансови компании в САЩ, издаващи кредитни и дебитни карти. В Google ще постъпва шифрована информация за близо 70% от извършените транзакции от американци, която след това автоматично ще се съпоставя с кликовете върху рекламни банери. Така ще може да се види дали рекламата влияе на потребителите за покупката на даден продукт. Досега подобна информация беше разрешена само при интернет търговията. Ако човек нищо не е купувал онлайн, то рекламните специалисти смятаха, че разходите за промоции са били загуба.

В корпорацията смятат, че подобна информация не нарушава личното пространство на потребителите, тъй като нито Google, нито рекламодателите ще могат да получават информация за това колко пари са изхарчили потребителите или друга конфиденциална информация.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини