A1 си тръгна с две отличия от престижните международни награди за иновации „Продукт на годината 2019“. Продуктът А1 Wallet спечели първа награда в категория „Дигитални разплащания”, a A1 Smart Home направи същото в категория „Умни решения за дома”. Двете услуги са част от стратегията на А1 за развитие на своето дигитално продуктово портфолио, за да бъде в полза на потребителите и да направи съвременните технологии по-достъпни.
„Тези отличия са поредното доказателство, че се движим в правилната посока. И двата продукта олицетворяват мисията ни да дигитализираме страната, като направим технологиите полезни, лесни и достъпни за българския потребител. На прага на лансирането на 5G в глобален аспект, продукти като А1 Wallet и А1 Smart Home ще стават все по-търсени. Горди сме, че А1 е иноватор в страната в тази посока”, сподели Илияна Захариева, директор „Корпоративни комуникации“ в А1 България.
Дигиталният портфейл А1 Wallet е мобилно приложение за смарт телефони, което позволява безплатно изпращане и получаване на пари между потребителите му в страната и чужбина, безконтактно плащане чрез Android смартфон, плащане чрез IBAN, онлайн плащане, плащане на битови сметки, зареждане на предплатени карти към всички оператори в България, изпращане на Gift карти и други. Клиентите на A1 Wallet могат дори да получават заплатата си в своя дигитален портфейл чрез индивидуален IBAN. Към А1 Wallet клиентите получават 2 безплатни виртуални карти, с които могат да пазаруват онлайн. Приложението позволява да се въведат данни на дебитна/кредитна карта, с която да се извършват плащанията. Другият вариант е натрупаните разходи през приложението да бъдат включени в месечната сметка на абоната на А1. С помощта на приложението клиентите наблюдават трансакциите си в реално време, което гарантира сигурност и контрол. Ползването на А1 Wallet не изисква месечен или годишен абонамент за обслужване и е напълно безплатно за клиенти на компанията.
Световният конкурс „Продукт на годината” се провежда ежегодно в над 40 страни. В третото издание на конкурса за иновации в страната се състезаваха десетки нови и иновативни продукти и услуги, лансирани на българския пазар през последните 18 месеца, които бяха позиционирани в 25 категории. Участващите продукти трябваше да демонстрират иновации в една или повече от следните характеристики: функция, дизайн, опаковка, състав и др. Победителите са избрани, следвайки уникална методология, чрез провеждане на независимо национално представително проучване, като в страната то бе осъществено от Nielsen Bulgaria сред 2000 респонденти.
А1, част от A1 Group, е водещ доставчик на дигитални услуги и телекомуникационни решения в България. Компанията предоставя мобилни и фиксирани услуги, високоскоростен интернет, цифрова и сателитна телевизия, включително четири собствени спортни канала – MAX Sport 1, MAX Sport 2, MAX Sport 3 и MAX Sport 4, платежни услуги, собствена платформа за музикален стрийминг, cloud и IoT решения на 5 милиона клиенти. През 2018 г. A1 България отчита приходи от 446,2 милиона евро, а сравнимата EBITDA e 138 милиона евро.
A1 Group е водещ телекомуникационен доставчик в Централна и Източна Европа с повече от 24 млн. клиенти. A1 Group оперира в седем държави: Австрия (А1), България (A1 Bulgaria), Беларус (velcom), Хърватия (A1 Croatia), Словения (A1 Slovenia), Сърбия (Vip mobile) и Македония (one.Vip). Приходите на A1 Group за 2018 година са 4,47 милиарда евро, а сравнимата EBITDA e 1,38 милиарда евро. Портфолиото на A1 Group включва гласова телефония, високоскоростен интернет и мултимедийни услуги, както и решения в областта на високите технологии, преноса на данни и онлайн разплащанията. Групата разполага със стабилен акционер в лицето на América Móvil – третият по големина доставчик на мобилни услуги в света.