Няма да има забавяне на заплатите в БДЖ поне за следващите два месеца. Това каза в предаването на бТВ „Тази сутрин” министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски и допълни, че принципно въпросът трябва да бъде решен, защото намалената субсидия може да се усети към края на годината ако ситуацията остане така.
Московски уточни, че когато се активира държавната гаранция към този заем. Т.е. държавата трябва да покрие плащанията, които компанията дължи към Световната банка, всъщност договорът не се променя по никакъв начин.
Ивайло Московски изрази увереност, че от Министерство на финансите ще се намери начин, за да се прехвърли това плащане действително от реалния ползвател НКЖИ и да бъде възстановена сумата.
По повод спряната субсидия на БДЖ от страна на финансовото министерство, Московски каза, че се надява за намиране на изход от ситуацията.
През 1995 година е теглен заем от Световната банка, а тогава е имало само едно дружество – БДЖ, включващо в себе си и железопътната инфраструктура. Гаранцията тогава е покрита от финансовото министерство с пари от бюджета. По думите на Ивайло Московски, повечето пари реално са ползвани от НКЖИ. Той каза, че вярва, че ще се намери начин да за прехвърляне на плащането.
Не вярвам г-н Дянков да остави това положение, каза Московски. Но предупреди, че намалената субсидия може да се отлага, но недостигът на средства ще се усети в края на годината.
Московски увери, че няма да има забавяне на заплатите в БДЖ поне за следващите два месеца.
До няколко дни ще бъдат възможни скорости от над 140 км в час в отсечката Пловдив- Димитровград, обеща в студиото на „Тази сутрин” министърът на транспорта.
Дни след като властта се повози със 140 километра в час по същата линия от железниците признаха, че влаковете се движат много по-бавно. Ивайло Московски обаче се ангажира, че в отсечката новите мотриси ще могат да развият високата скорост. В момента се съгласува новият график и до дни разпределението на влаковете в отсечката ще е факт.
До месец ще бъдат пуснати в експлоатация и нови спални вагони.
За закупуване на нови влакове до 1 януари 2014 година могат да бъдат усвоени 600 милиона лева. А в момента се правят инвестиции за над 1 милиард, които ще приключат след 2 години.
Новите влакове с телевизия, интернет и високи скорости ще бъдат факт от 2014 година, каза Московски и уточни, че са необходими още 2-3 години, за да се видят резултатите от неговата работа.
Министърът обаче посочи, че загубите на дружеството от кражбите на горива годишно са 4-5 милиона.
След като се краде, има и къде да се пласира, каза Московски. По думите му разследващите последния опит за кражба на гориво предстои да установят цялата схема.
Всички честни хора, които се трудят в железниците заслужават респект и уважение, каза Московски, но отбеляза, че в длъжностната характеристика на нощната смяна не пише, че трябва да се ходи с туба и маркуч.