Last news in Fakti

2 Август, 2012 19:12 1 168 5

БДЖ съкращава половината железничари

  • бдж-
  • субсидия

 

БДЖ съкращава половината железничари и спира половината влакове, ако до десето число не получи държавната субсидия. Причина е липсата на средства за поддържане на дейността на компанията, след като преди месец Министерството на финансите спря плащанията за "Пътническите превози".

Субсидията, която компанията "Пътнически превози" получаваше всеки месец от държавата, покрива 70% от разходите й, припомня бТВ. От първи юни обаче тя е замразена.

Обяснението е, че железницата не си плаща заема към Световната банка, по който гарант е държавата, което принуди финансовото министерство да спре "кранчето".

"Държавната субсидия има за цел да позволи на БДЖ да дава социална услуга на социално приемливи цени. Ако тази субсидия я няма, БДЖ няма причина, а няма и начин да продължи да поддържа тази социална услуга", заяви Йордан Недев, изп. директор на БДЖ.

Собствените приходи от пътнически превози са приблизително равни на сумата, която дружеството дава за заплати. Пари за ток или дизел за влаковете обаче не остават. Решението е съкращаване на разходите, което означава – съкращение на персонала.

Според Йордан Недев най-вероятно ще бъде съкратен половината състав, а влаковете ще останат с 200 по-малко.

"Ако нямаме субсидия - няма влакове и хора! Ако няма субсидия, надали ще има пътнически железопътни превози!", заяви Недев. По думите му дружеството вече не може да работи без субсидия и без съкращения.

От Министерството на финансите се въздържаха от коментар по въпроси за спряната субсидия. От министерство на транспорта също мълчат за бъдещето на железницата.

Според директора на БДЖ ако субсидията не бъде получена до 10-то число, дружеството трябва да мине на авариен режим.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 4509

    2 0 Отговор
    Какво стана?Правим магистрали разваляме железницата.Това ми прилича като да испуснем питомото и да гоним дивото.
  • 2 Славчо Славев

    1 0 Отговор
    che to otdavna e taka kato ne ostanaha jeleznichari opravlemtsi
  • 3 aha

    1 0 Отговор
    po-dobre ujasen krai,otkolkoto ujas bezkrai :D,za6to s moite danaci slujitelite 6te kradqt nafta ,a bratqta jelezariq ?!?
  • 4 kjiu

    0 0 Отговор
    За това се казва БДЖ държавата да се грижи за него като не може да се грижи да кажат че няма държава.
  • 5 Захарче

    0 0 Отговор
    БДЖ форевър !