Месечните данни на двата най-големи авиоконструктура "Еърбъс" (Airbus) и "Боинг" (Boeing) за май показват, че европейският гигант ("Еърбъс" - бел. р.) все още изпреварва своя американски конкурент по поръчки от началото на годината и е постигнал по-големи обеми в производството си, информира ДПА.
От началото на годината "Еърбъс" е доставил 237 самолета за граждански полети докато в същия сегмент "Боинг" изостава с едва 165 самолета.
"Боинг" обаче се надява скоро да получи одобрение да възобнови доставките на своя "787 Дриймлайнер" (787 Dreamliner), което може да започне да коригира този дисбаланс.
Сравнението на резултатите на двете компании е трудно, тъй като "Боинг" премахва от списъка си с поръчки всички предишни продажби, които са станали "несигурни" и е малко вероятно да бъдат изпълнени. "Еърбъс" не оповестява публично тази информация от списъка си с поръчки.
Поръчките на "Боинг" през май включваха предварително обявената покупка от германския авиопревозвач "Луфтханза" (Lufthansa) на седем товарни самолета "777 Еф Екс" (777FX), два текущи модела "777 Еф" (777F) и седем 787-9.
Поръчките на "Еърбъс" през същия месец включват четири A350-900 за "Търкиш еърлайнс" (Turkish Airlines), както и шест "А320 нео" (A320neo) и два "А321 нео" (A321neo) за авиационната група "Ай Ей Джи" (IAG), която е собственик на "Бритиш Еъруейз". Също така неидентифициран клиент поръча най-малкия реактивен самолет в продуктовата линия на компанията - A220-100.