Потребителите на четирите най-големи мобилни оператора във Великобритания заведоха иск за обезщетение в размер на 4,15 млрд. USD. Основанието е налагане на "глоби за лоялност" на компаниите на 5 милиона потребители в продължение на 16 години, съобщи Financial Times.
Искът е за налагане на глоби от 1,5 млрд. USD срещу Vodafone, 1,39 млрд. USD срещу EE, 638 млн. USD срещу Three и 322 млн. USD срещу O2. Според адвокатите на Charles Lyndon, ако искът бъде признат от съда, всеки потребител ще може да получи до 2293 USD компенсация. „Твърде дълго тези компании за мобилни телефони са се възползвали от своето господство, за да измамят своите клиенти, като начисляват такси за лоялност“, каза потребителският защитник Джъстин Гутман.
Говорител на Vodafone каза, че все още не разполагат с информация, за да може юридическият им екип да предприеме по-нататъшни действия. EE и Three категорично не са съгласни с делото. От O2 казаха, че все още не са обсъждали този въпрос със своите адвокати.
През 2018 г. Службата за конкуренция и пазари на Обединеното кралство съобщи, че практиката на глоби за лоялност е несправедлива и трябва да бъде спряна. В доклада за 2020 г. регулаторът отбеляза значителен напредък в разрешаването на този проблем.
Наказанието за лоялност е ценова дискриминация, когато дългогодишните потребители плащат повече за услуги, отколкото новите клиенти. Тази практика се използва широко в застрахователната и телекомуникационната индустрия.