8 Декември, 2023 11:21 15 961 12

Потребители на GSM оператори заведоха иск за колосалната сума от 4.15 млрд. USD

  • великобритания-
  • gsm-
  • иск-
  • дело-
  • сума

„Такса лоялност“ е неправомерно налагана

Потребители на GSM оператори заведоха иск за колосалната сума от 4.15 млрд. USD - 1
Снимка: Shutterstock

Потребителите на четирите най-големи мобилни оператора във Великобритания заведоха иск за обезщетение в размер на 4,15 млрд. USD. Основанието е налагане на "глоби за лоялност" на компаниите на 5 милиона потребители в продължение на 16 години, съобщи Financial Times.

Искът е за налагане на глоби от 1,5 млрд. USD срещу Vodafone, 1,39 млрд. USD срещу EE, 638 млн. USD срещу Three и 322 млн. USD срещу O2. Според адвокатите на Charles Lyndon, ако искът бъде признат от съда, всеки потребител ще може да получи до 2293 USD компенсация. „Твърде дълго тези компании за мобилни телефони са се възползвали от своето господство, за да измамят своите клиенти, като начисляват такси за лоялност“, каза потребителският защитник Джъстин Гутман.

Говорител на Vodafone каза, че все още не разполагат с информация, за да може юридическият им екип да предприеме по-нататъшни действия. EE и Three категорично не са съгласни с делото. От O2 казаха, че все още не са обсъждали този въпрос със своите адвокати.

През 2018 г. Службата за конкуренция и пазари на Обединеното кралство съобщи, че практиката на глоби за лоялност е несправедлива и трябва да бъде спряна. В доклада за 2020 г. регулаторът отбеляза значителен напредък в разрешаването на този проблем.

Наказанието за лоялност е ценова дискриминация, когато дългогодишните потребители плащат повече за услуги, отколкото новите клиенти. Тази практика се използва широко в застрахователната и телекомуникационната индустрия.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 41 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Новичок

    69 0 Отговор
    А тук кога???Схемата е същата ,за нов клиент намаление+отстъпки, за старите абонати нищо.Пфу...

    Коментиран от #9

  • 2 Мдааамм

    54 0 Отговор
    Че то тук същата история.Рекламираните им "промоции" са само за нови абонати
  • 3 Време е!

    38 3 Отговор
    Да се закрие БУЛСАТКОМ за нелоялност към клиентите!!!

    Коментиран от #10

  • 4 Анонимен

    39 2 Отговор
    Тук даже да дойдат да ти сменят старият приемник с нов, искат първо да преподпишеш.
  • 5 Лесно решение

    33 4 Отговор
    Сваляте плана си на МИНИМУМ такса! След месец сами ще ви предложат по изгодна оферта от старият план!!😜

    Коментиран от #11

  • 6 лукавия англичанин

    26 5 Отговор
    има таланта да измисли какво ли не само да ти вземе парите от джоба.
  • 7 А У НАС?

    32 0 Отговор
    тия оператори ни крадат най безочливо при телефонните ослуги е много трудно да се останови крабата трябва много задълбочен анализ да се питат всеки път тия в офисите им за обяснения но голямата драма е при ползване на интернет и телевизия сумите са все нагоре от сумата ми по договора и различна все едно че плашам ток или вода при точно фиксирани и договорени суми при оператора, обяснението им че се актуализират цените им ,да ама това е ежемесечно тия оператори ни щипят най нагло и преминаването от един на друг оператор е възторжен скок от трън та на глог крадът ни ежемесечно и на кой да се жалим цар далеко бог високо тия на острова май им е много писнало ама ние сме много търпеливи и лоялни плащаме си сметките до датата печелят всеки ден милиони на власт имащите не им дреме че и при тях са на хранилката това трябва да има край само удържавяване с две държавни фирми и точка тия ни онодат чисто голи
  • 8 Ето Ви

    28 0 Отговор
    един пример за подражание! Но в отечеството ни такова нещо е абсолютно немислимо! Всичко се ръководи от едно място.
  • 9 Лайф Куоч

    29 2 Отговор

    До коментар #1 от "Новичок":

    А бе на кой още не му е ясно:
    1. Живем вече в ерата на "Корпоративизма", капитализЪмЪ и социализЪмЪ са история.
    2. Големите Корпорации, национални и мултинационални, диктуват живота на всички.
    3. Това е така защото Корпорациите са вече са изградили монополи и уръжняват ефективен контрол върху правителствата и върху Народа. Имат си проверени, доказани и работещи механизми за това.

    За мое съжаление не повече от 30% от населението осъзнава тази схема на живот. И не повече от 10% им пука за нея и искат да променят това.
  • 10 Селянина с колелото

    10 0 Отговор

    До коментар #3 от "Време е!":

    Сделката за закупуване на Булсатком от Виваком е пред финализиране, ако вече не е приключила. Незнам точно. Сега чакаме да видим ще има ли промени в доставяните услуги, че "оптичния" им интернет е със скорост 0,5-2 МБс в интервала 18:00-23:00 ч.
  • 11 Трудно за осъществяване

    20 1 Отговор

    До коментар #5 от "Лесно решение":

    Аз се преместих при други изедници, защото ми дигаха таксата с % инфлация на два пъти и после нагло ми отказаха да подпиша на същата такса, на която бях със стария си договор. И това при положение, че същата такса си я има и сега и е на същата цена, на която сключих договора с тях.
  • 12 Ивайло

    7 0 Отговор
    Имам договор за 24 паунда на месец но плащам 37 паунда а дори и повече и като ги питам защо инфлация и не знам какви други глупости ще ги сменям оператора