Отидете към основна версия

13 910 41

Мощно завръщане на малките квартални магазини у нас

  • магазин-
  • квартал-
  • вериги-
  • франчайз

Борбата с големите хранителни вериги започна

Снимка: М. Богданова ©

Влизането на големите хранителни вериги в България на практика уби малките квартални магазини, които бяха силно популярни в края на миналия и началото на този век. Последните 20 години беше наложен напълно нов начин на пазаруване. Манталитетът на българина обаче трудно се променя. Да слезеш по чехли да си купиш захар, олио или яйца е повече от удобен. Тези времена са напът да се върнат, чрез принципа на франчайз. Един от големите търговци на храни на едро, който навлезе на българския пазар преди 25 години, вече предлага на совите клиенти по-малки търговци да отворят квартални магазини. Предложението е насочено предимно към подпомагане на малкия бизнес.

Първите 9 магазина под новата марка „Моят магазин“ вече са факт. До края на текущата година техният брой в цялата страна трябва да достигне 50. Плановете са до 2026 г. техният брой вече да е 480, а до 2030-та магазините в цялата страна трябва да наброяват 800.

Изискването на малките търговци, които решат да вземат франчайз, е минимум 30% от стоката да е заредена от франчайзодателя. Последният подкрепя финансово малкия търговец в оформянето на новата визия на магазина, с цел да е по-привлекателен за клиентите. Стоката, която получават от търговеца на едро ще е с поне 25% марж в цената. Така малкият търговец решава каква надценка да сложи, за да е по-привлекателен за крайния клиент.

„В повечето случаи търговецът разполага с вече действащ магазин, но има и такива, които тепърва желаят да инвестират в бизнеса заедно с нас“, каза Елена Ценова директор „Снабдяване“ в компанията пред ФАКТИ.

„Не става дума за ребрандиране. Тотално променяме подредбата в магазина на база нашия опит и проучвания. Целта е да се използва максимално ефективно търговската си площ, така че да реализира по-големи продажби и по-голяма печалба, след което предоставяме помощ за тоталното ребрандиране и реконструкция на магазина. Освен това предоставяме възможност за достъп до специални условия за пазаруване при нас, маркетингова подкрепа. Даваме допълнително знания за пазара – кои категории ще бъдат на фокус за развитие на пазара и други. Всичко това влиза в общия пакет, който предоставяме“, допълва Ценова.

Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 40 гласа.

Свързани новини