Отидете към основна версия

31 Май, 2024 08:57, обновена 31 Май, 2024 08:57 2 106 22

Българинът все по-често търси промоциите

  • клиенти-
  • купувачи-
  • цени-
  • промоции-
  • качество-
  • проучване-
  • анкета

Високо качество на стоката и оптимално съотношение цена-качество са сред най-важните потребителски нагласи

Снимка: М. Богданова ©

За над 80% от българите цената продължава да е сред най-важните фактори при пазаруване, сочи проучване на една от големите вериги супермаркети, направено сред клиенти. Изгодните цени са “важни” при пазаруване за 63,8% и “решаващи” за 18,4% от потребителите или за общо над 82%. До голяма степен интересът към промоционалните стоки се засили при бързия ръст на инфлацията, който беше преди около 2 години. Тенденцията обаче остана и до днес.

И през 2024 г. позициите на дискаунт бизнес модела ще бележат ръст, сочи друго проучване, проведено на европейско ниво. Потребителите на Стария континент ще продължат да имат интерес към характерните за дискаунт магазините изгодни цени, акции и собствени марки с високо качество.

За изминалата година се наблюдава и друга интересна тенденция – българинът вече обръща все по-голямо внимание на качеството на стоката. За 93.8% от респондентите това е от първостепенно значение. Качеството е важно за 57,5% от респондентите и решаващо за цели 36% - или за два пъти повече потребители, в сравнение с тези, за които решаващи при пазаруване са цените на продуктите.

Високо качество, изгодни цени, оптимално съотношение качество-цена, бързо лесно и удобно пазаруване. Това са най-важните фактори, за да изберат къде да пазаруват, според потребителите, участвали в анкетата.

Европейската мода за здравословен начин на живот и потреблението на устойчиви продукти, произведени с грижа за хората и природата се засилва и у нас, сочат още резултатите от проучването. 9 от 10 запитани имат интерес към здравословни продукти. Доста висок – 85%, е и делът на хората, които имат интерес към устойчиви продукти.

Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 11 гласа.

Свързани новини