В България има опасна тенденция за стареене на автомобилния парк. За това предупреди Александър Малинов, председател на Асоциацията за вносители на автомобили.
Той участва в дискусията, организирана от в. „24 часа“ на тема „100 живота повече“.
От изнесените данни стана ясно, че едва 15% от регистрираните в България 4 млн. автомобила са под 10 г.
Александър Миланов заяви, че от Асоциацията са готови да предложат и да участват заедно с правителството и държавната администрация на програма за данъчни облекчения и стимули за обновяване на автомобилния парк.
Представителите на гражданското общество посочиха, че заниженият контрол и липсата на традиция в техническото обслужване на автомобилите също допринася за ръста на катастрофите.
От полицията припомниха, че трябва да се работи за културата на шофьорите.
60% от автопарка и нас - на възраст над 15 години. Това призна шефът на "Пътна полиция" Бойко Рановски по време на дебат на тема: "Идва ли краят на войната по пътищата?".
По думите му, това също има връзка с пътните инциденти. През миналата година са регистрирани над 305 000 нови коли.
Под мотото "За 100 живота повече" зам.-министри, досегашни народни представители, ръководители на КАТ, СБА, юристи, както и хора, чийто живот се е преобърнал драматично след катастрофи, дискутираха по проблема с войната по пътищата.
Около 500 водачи, шофирали след употреба на алкохол, наркотици или без книжка, средно на седмица залавя полицията. Санкцията е сваляне на регистрационната табела. Шефът на Главна дирекция "Национална полиция" Христо Терзийски обясни, че около 150 от тях са собственици на автомобилите, а останалите 350 - не са.
Според главния секретар на МВР Георги Костов дебатът донякъде закъсня, но законът вече действа месец и десет дни. За този период има изготвена статистика и съществено влияние имат промените в Закона за движение по пътищата.
415 тежки катастрофи са станали от началото на годината до 9 февруари. Загинали са 32 души, а 485 са ранени. Костов констатира, че спрямо 2016 г. пътните инциденти са със 126 по-малко, ранените - с 14 по-малко. Със 160 души по-малко са и ранените, спрямо 2016 г.
Директорът на СБА инж. Емил Панчев поиска изработването на нов закон.
P.S.
Българската държава е абдикирала от българските пътища!
ФАКТИ.bg настоява за истинска държавна власт, ред и контрол по пътищата.
Прекалено много станаха автонаглеците по българските улици!