В България има опасна тенденция за стареене на автомобилния парк. За това предупреди Александър Малинов, председател на Асоциацията за вносители на автомобили.
Той участва в дискусията, организирана от в. „24 часа“ на тема „100 живота повече“.
От изнесените данни стана ясно, че едва 15% от регистрираните в България 4 млн. автомобила са под 10 г.
Александър Миланов заяви, че от Асоциацията са готови да предложат и да участват заедно с правителството и държавната администрация на програма за данъчни облекчения и стимули за обновяване на автомобилния парк.
Представителите на гражданското общество посочиха, че заниженият контрол и липсата на традиция в техническото обслужване на автомобилите също допринася за ръста на катастрофите.
От полицията припомниха, че трябва да се работи за културата на шофьорите.
60% от автопарка и нас - на възраст над 15 години. Това призна шефът на "Пътна полиция" Бойко Рановски по време на дебат на тема: "Идва ли краят на войната по пътищата?".
По думите му, това също има връзка с пътните инциденти. През миналата година са регистрирани над 305 000 нови коли.
Под мотото "За 100 живота повече" зам.-министри, досегашни народни представители, ръководители на КАТ, СБА, юристи, както и хора, чийто живот се е преобърнал драматично след катастрофи, дискутираха по проблема с войната по пътищата.
Около 500 водачи, шофирали след употреба на алкохол, наркотици или без книжка, средно на седмица залавя полицията. Санкцията е сваляне на регистрационната табела. Шефът на Главна дирекция "Национална полиция" Христо Терзийски обясни, че около 150 от тях са собственици на автомобилите, а останалите 350 - не са.
Според главния секретар на МВР Георги Костов дебатът донякъде закъсня, но законът вече действа месец и десет дни. За този период има изготвена статистика и съществено влияние имат промените в Закона за движение по пътищата.
415 тежки катастрофи са станали от началото на годината до 9 февруари. Загинали са 32 души, а 485 са ранени. Костов констатира, че спрямо 2016 г. пътните инциденти са със 126 по-малко, ранените - с 14 по-малко. Със 160 души по-малко са и ранените, спрямо 2016 г.
Директорът на СБА инж. Емил Панчев поиска изработването на нов закон.
P.S.
Българската държава е абдикирала от българските пътища!
ФАКТИ.bg настоява за истинска държавна власт, ред и контрол по пътищата.
Прекалено много станаха автонаглеците по българските улици!
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 onq s konq
Коментиран от #2
12:20 13.02.2017
2 Шефьор
До коментар #1 от "onq s konq":
Напрово не е за вярване колко му е акъла на ong s kong!!Този човек през живота си е карал само стари коли.Ще му дам един приятелски съвет:- да иде в истински сервиз в Турция или Гърция, щото до там ще му стигнат парите, така мисля и да му направят един чек лист на стария 15-20годишен автомобил, който според него е перфектен!! Ще се изуми, колко неща са за смяна по тази стара кола! Не забравяйте, че автомобилен сервиз тип "Пенкилер" няма, а и технологията не стои на едно място. Така наречените нечупливи автомобили при катастрофа едва ли имат такова гасене на кинетичната енергия както един нов и съвременен автомобил.
Освен това, не виждам защо хората трябва да дишат непрекъснато микро частици и вредни газове, в пъти над нормата от таралясника на някой, който си мисли, че има вечни автомобили! Утре като се разболее от някоя болест ще се сети, ама късно байно, нали си си возил задника в стар, нечуплив, екологичен автомобил... Нямам думи за такива невежи.
Коментиран от #4
12:32 13.02.2017
3 Дядо поп
вносителите на нови коли.Нека КАТ да дадат статистика
кой коли най-често катастрофират,ама не дават защото
ще се окаже,че новите коли по-често катастрофират или са
причина за тежки катастрофи със смъртен изход.Тия поми-
яри да оставят хората на мира стига са се опитвали да из-
ползват властта да си вдигнат печалбата.
В Британия има коли на по 100 години в движение и хората
си ги карат без някой да ги тормози и да им дава акъл,какви
коли да карат.
12:43 13.02.2017
4 Дядо поп
До коментар #2 от "Шефьор":
Да не искаш и ти да ни внушаваш че праховите частици саот колите или пък вредните газове.Разликите са в хилядни
от процента даже стара кола на газ или метан замърсява в
пъти по-малко отколкото някой нови мъртвородени.Емисиите
на прахови частици на матанова или газова кола са нулеви
за разлика от новите дизели на ВАГ,който и в САЩ ги усети-
ха.
12:52 13.02.2017
5 Дядо поп
данък.А,който не харесва старите коли селата предоставят
отлична възможност да живееш в уединение.
12:57 13.02.2017
6 Ядосан
15:15 13.02.2017
7 Гост
15:37 13.02.2017
8 нтнтнт
Айде пак гласувайте за Герб, на приказки минималната заплата 1000лв правят, а тази на учителите утрояват!
Ко беше - добре лъжеш ходжа, ама аз не ти вярвам!
Както и приказката, за лъжливото овчарче!
-
Чудя се поне от кумува срам, защо някой като спечели изборите не направи и 5% от това дето е обещал преди изборите! Ама то е ясно защо - понеже са мега нагли!
19:15 13.02.2017
9 сноу
17:00 15.02.2017
10 кисело грозде
Вервайте ми - няма по-голям кеф от НОВ автомобил !!!
Предишен собсвеник съм на много трошляци, повечето купени от мен в Холандия, Германия и Австрия.
Най-лошото е , че купиш ли ведъж нова кола, после караш само нови.
Коментиран от #11
08:38 16.02.2017
11 и аз да попитам
До коментар #10 от "кисело грозде":
като няма по-голям кеф,защо твърдиш ''Публикувано във факти.бг: Най-лошото е , че купиш ли ведъж нова кола, после караш само нови. ''Вносителите на нови са търговци и знаят,че идва много трудни времена с колите които ще отпаднат от държави с еко стратегии за транспорта си!Голям внос на 2 ръка ще е от Холандия,Белгия и Норвегия,защото те до 8 години минават на регистрация само на ел.!10:46 16.02.2017