Работим по софтуер за подобряване на контрола при техническите прегледи. Това заяви заместник-министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Георги Тодоров, по време на днешния дебат по пътна безопасност – „За 100 живота повече“, организиран от в. „24 часа“. При извършването на техническите прегледи данните от уредите ще бъдат онлайн регистрирани в централната система на ИА „Автомобилна администрация“. На база на получената информация, платформата автоматично ще определя валидността на прегледа, каза Георги Тодоров. По думите му, това ще ограничи възможността за манипулиране на показанията от техническите прегледи.
В момента данните от измерванията на спирачните стендове, газ анализаторите и димомерите се съхраняват в техническите пунктове, което позволява промяна на стойностите им или въвеждане на фиктивни прегледи, допълни заместник-министър Георги Тодоров.
Заместник-министър Георги Тодоров обяви, че повод за въвеждането на новата система, са зачестилите случаи на нарушения при техническите прегледи. За една година са съставени над 550 акта. От тях 134 са за издавани документи за техническа изправност на автомобили, които не отговарят на изискванията или не са били представени за преглед. При 15 от случаите е констатирано извършването на преглед със съоръжения и средствата за измерване, които не отговарят на изискванията. Открити са и 15 административни производства за отнемане на разрешения на пунктове или заличаване технически специалисти от регистъра на ИА „Автомобилна администрация“, каза още той.
По темата за обучението на водачите, заместник-министър Георги Тодоров обяви, че за една година са анулирани над 280 изпита на кандидати за водачи. Извършени са над 3600 проверки на учебни центрове, като за констатирани нарушения са наложени над 90 санкции, каза той.
Георги Тодоров заяви, че в началото на месец март очаква да заработи новата електронна система за контрол на всички теоретични изпити, която ще гарантира прекратяването на порочните практики. Изпитите ще се провеждат в специално оборудвани изпитни центрове в областните отдели на ИА „Автомобилна администрация“. Преди и по време на изпита, всички кандидати ще бъдат проверявани със скенери и специална техника за наличието на устройства за подсказване и преписване. По думите му, всички работни места са изолирани, така че да няма възможност за комуникация между кандидатите.
Георги Тодоров уточни, че преди изпита, личните карти на кандидатите ще бъдат сканирани от системата. При стартирането на изпита ще се правят автоматични снимки и чрез лицево разпознаване, ще се сравнява снимката от личната карта със снимките от работното място. Това ще пресече възможността кандидатите да си разменят работните места, което няма да позволява някой да решава теста вместо друг.
За седмица полицията засича по 500 души, които шофират без книжка, употребили алкохол или дрогирани. Данните бяха съобщени по време на дискусията, посветена на войната по пътищата, от директора на Главна дирекция "Национална полиция" Христо Терзийски. Само 150 от тях обаче са собственици на колите, които шофират, като единствено към тези хора могат да бъдат прилагани мерките от новия закон за движение по пътищата:
Санкционират се с изземане на държавните контролни номера на моторните превозни средства.
От МВР отчитат намаление на броя на ранените по пътищата на страната за първите дни на 2017 година.
Главният секретар на МВР Георги Костов обяви по време на дискусията, че от началото на 2017 година в страната са станали 415 тежки катастрофи с 32-ма загинали. Той допълни обаче, че ранените при тези катастрофи са с 126 по-малко от ранените в същия период на 2016-а година.
Над 300 000 са регистрираните у нас автомобили за 2016 година, обясни директорът на "Пътна полиция" комисар Бойко Рановски:
През 2016 година имаме 7404 тежки пътнотранспортни произшествия в страната със 708 загинали.
Георги Тодоров, заместник-министър на транспорта, обясни, че предстои разработването на единен софтуер, който да се използва при годишните технически прегледи у нас.
Освен това ще бъде въведена и нова система за провеждането на шофьорските изпити.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Венков
15:56 13.02.2017
2 Дядо Прецаки
софтуер.Само увеличават корупцията и харчат народна пара
за софтуер.Защо няма данни,колко катастрофи са станали
заради техническа неизправност,та да видим оправдани,ли
са тези пари за софтуер и ще разберем,кой е намазал
филията.
23:25 13.02.2017
3 Петров
07:48 14.02.2017
4 незнайко
16:59 14.02.2017
5 Хво
13:34 07.04.2017