Има корупция, след като има шофьорски курсове за 180 лв. Учебната документация е морално остаряло. Предлагаме изцяло нова методика, тъй като тя също е морално остаряла. Никой не е уеднаквил критериите. Това коментира в студиото на "Денят започва" председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов.
За спирането на корупционните схеми при взимането шофьорски книжки бе обсъдено изпитите да се провеждат само в държавни коли, оборудвани със супер техника, маршрутът да бъде определян от компютър, а инструкторите от автошколата да не присъстват.
В момента не съм убеден, че има такава схема, защото доста напреднаха нещата. Въпросът ми е кой следи тези изпити и ако той си е на мястото, всяко едно движение на ляво или дясно ще бъде хванато. Не е ясно дали се купува изпитът по теория, или по практика, или е една пушилка, която ще отмине. До момента следствието мълчи, шефът на ДАИ не е уволнен и не знаем пряката зависимост между корупционните схеми и неговото участие там. За съжаление това е най-слабото ръководство. Дали сме фирмите, те се знаеха. Администрацията не си свърши работата. По думите му един изпитващ получава между 500-600 лв. и ако се увеличи с още толкова, ще има и строга санкция. Хванат ли го, няма кой да го спре, обобщи Йонко Иванов.
Според него има корупция, след като има курсове за 180 лв. Учебната документация е морално остаряла. Предлагаме изцяло нова методика, тъй като тя също е морално остаряла. Никой не е уеднаквил критериите.
Към предложенията на Съюза са рисковите училища да бъдат прегледани, нелоялна конкуренция и въвеждане на изпита с GPS система. От октомври се предлага навлизането на изцяло ново обучение – ситуационно, припомни експертът.