Най-добрият вариант за пътя по Кресненското дефиле е изграждането на две трасета. Едното - в посока София, да се качи източно от дефилето, а в обратна посока - да се запази сегашният път, като се разшири и се изправят завоите.
Това каза пред журналисти в Пловдив министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков.
Той е категоричен, че е безумно да се копае тунел в район, който е сеизмично най-активен у нас и с наличие на тежки магмени скали с повишено съдържание на радиоактивни елементи, в това число и уран.
Ако до май-юни 2019 година нямаме строително разрешение, ще загубим европейското финансиране (1,5 млрд. лв.), каза още Николай Нанков, който присъства в Пловдив на първа копка на проекта за разширяване на пътя Пловдив-Асеновград.
От всички варианти за този стратегически, по думите му път от коридор номер 4, този съчетава максимално всички изисквания по екологично, икономическо и социално отношение.
Проектът включва изграждането и на необходимата екологична инфраструктура, която да защити всички биологични видове - мрежови съоръжения, надлези, тунели за животни, което включва и шест връзки между двете трасета.
Нанков добави, че технологично този вариант е и най-лесно и бързо изпълним. Той каза, че на 11 септември ще се състои обществено обсъждане на проекта в общините Симитли и Кресна.
Не не последно място министърът посочи, че е изключително скъпо съоръжение, което по думите му ще отнеме минимум 6 години за строителството.
Повечето от НПО-ата, събрали се на обсъждане днес, също подкрепят варианта, познат като "Източния", който предвижда изграждане на обход източно от Кресна.
Догодина ще имаме рехабилитирана 10-километрова отсечка от пътя Асеновград – Пловдив с габарити на магистрала, заяви министър Николай Нанков.
Реконструкцията на пътя Асеновград – Пловдив е сред най-стойностните проекти по Оперативна програма „Региони в растеж“. Това каза пред журналисти министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков, след като бе направена символичната първа копка за ремонтните дейности на 10-километровия участък от път II-86 Пловдив – Асеновград.
15 месеца е срокът за изпълнение на дейностите по натоварения пътен участък.