Искаме да коментираме ефективността на проектите. Точно ефективността е основното обвинение към проекта Цанков камък, в който бяхме намесени. Това заяви зам.-председателят на НС на БСП Деница Златева пред медиите в централата на партията.
Тя цитира премиера Борисов от стенограмата на Министерски съвет вчера: „Нашето даване на „Цанков камък” на прокуратурата сега е, защото не работи. Това е все едно да си направил завод за битови отпадъци и той да не работи. Естествено, че ще търсят виновника за загубите, затова сме дали сега Цанков камък на прокурор”.
„Не работим с фалшиви новини. Нека всеки, който излезе да ни опровергава, да декларира същото. Относно ефективността на завода за боклук, голямата гордост на Борисов, той трябваше да постигне конкретни резултати – след преработването на отпадъци в завода, под 10% да отива на депо. Фактите сочат обаче, че само 2 години след откриването му, той не може да достигне тези проценти”, заяви депутатът от левицата Георги Свиленски.
По думите му този голям проект за над 350 млн. в момента не работи ефективно. „За да се доближи до желаната ефективност, Столична община е принудена да пристъпи към сепарираща лента, около която работят 50 работника в бели престилки и маски и разделят боклука”, заяви той.
Депутатът коментира, че за това общината е обявила през март обществена поръчка за 6 млн. лв., а август за 2 млн. лв. - меки мерки, които да обучат тези 50 човека да правят разлика между кутийка за безалкохолна напитка и парче винкел или стъклена от пластмасова бутилка. Той допълни, че втората задача е да се осигури приемственост или достъпност на служителите до правителството.
„Голямата гордост и ефективност на Борисов е сведена до едни наши съграждани да сепарират ръчно боклука, след като той вече е излязъл от завода. Предлагаме вместо тези 6 млн. да се дават за това, във всеки един квартал на тези хора, които така или иначе обикалят по улиците и сепарират на място боклука, да им се дават пари да вършат това, без да ходят до завода”, предложи социалистът.
Ремонтът на „Орлов мост” при кмета Борисов не издържал и 11 дни
Свиленски даде и друг пример - качеството на ремонтите в София. Той припомни, че 2007 г. първият ремонт, който е направил Борисов, е този на „Орлов мост”. „Къде е ефективността? Г-жа Фандъкова вчера каза, че утре ще приключи ремонтът и всичко ще бъде забравено. Не, няма да бъде забравено”, категоричен бе той.
Депутатът от БСП обясни, че „Орлов мост” е емблемата на ГЕРБ за всеки един ремонт – строителство, контрол, отговорност на фирмите и ощетяване на гражданите. Той припомни, че на 12.08.2007г. завършва ремонтът, като 700 000 лв. са дадени само за „Орлов мост”, а 1,2 млн. лв. за отсечката от него до „Ропотамо”.
По думите му само 10 дни след това „Цариградско шосе” става „Цариградско море”, а „Орлов мост” е нагънат на коловози. Г-н Борисов няколко дни след това твърди, че фирмата, която е извършила ремонта, поема гаранцията от 5 год. „Вчера на Министерски съвет той казва: „Какво искате, 11 години тежкотоварни автомобили, камиони, таксита, автобуси, кой път ще издържи 11 години? Г-н Борисов, не 11 години, 11 дни не ви издържа ремонтът”, каза той.
Свиленски подчерта, че днес е Орлов мост, миналата седмица е бил „Черни връх”, който само няколко месеца след големия ремонт и пускането на метростанцията, при един по-голям дъжд настилката се е напукала. „Фандъкова каза, че ще бъде ремонтирано за сметка на изпълнителя. Кой е изпълнителят, г-жо Фандъкова, и за чия сметка ще бъде направен поредният ремонт – изпълнителят е Метрополитен - 100% общинско дружество и отново 100% столичани ще платят за втори път некачествения ремонт”, обясни той.
Свиленски заяви, че автомагистралите "Марица" и "Тракия" също са били ремонтирани повторно на 3 месеца и малко преди да навърши година втората.
Георги Свиленски подчерта, че докато през тези няколко дни ни занимаваха с „Цанков камък”, вчера МС е дал на концесия интермодалния терминал в Пловдив. „Само преди 6 месеца искахме тази процедура да бъде спряна. Това е поредният грабеж на българското общество – дават се под наем 71 декара, с изградената инфраструктура, за 5 хил. лева на месец за 27 години. Съоражението е построено за 12 млн. евро, а го даваме под наем за цената на будка в центъра на София”, обясни той.
Според него тази фирма ще стане монополист и ще контролира отношенията на всички транспортни фирми с този терминал. „Казахме, че фирмата ще е пловдивска с 4 букви. Сега вече може да я кажем ПИМК. Да видим дали те няма да са концесионер на летище „Пловдив”, каза още той.
В заключение Свиленски се обърна към управляващите с думите: „Когато някой иска да се сигнализира прокуратурата във връзка с ефективността на проекти, предлагам на колегите от ГЕРБ, които това лято не почиваха и даваха пресконференции от морето, ако намират нещо притеснително в това, което казваме, още днес да направят това”.
Николай Николов: Борисов като кмет е дал общински имот на частна фирма
„Искам да запозная обществото с ефективността на Бойко Борисов като кмет на столицата. Вчера бе блокирано движението на бул. „България” и бул. „Петко Ю. Тодоров”, заради имот, който по общия устройствен план от 2009 г. трябва да бъде парк, зелена площ и има дървета. С подписа на Борисов като кмет, през 2006 г., тази публично-общинска собственост става частна и е дадена на частна фирма, която е заградила пространството и е нарушила нормалния ритъм на живот на кв. „Стрелбище”, в София.” Това заяви общинският съветник от БСП в СОС Николай Николов.
„Понеже фирмата не зачита нито районната, нито столичната власт, прави каквото си поиска и както си поиска, моят призив е г-н Борисов да вземе отношение по казуса, тъй като цялото това ходене по мъките е започнало с неговия подпис”, призова Николов.