Отидете към основна версия

1 562 3

Такситата искат минимална цена от 1 лев за километър

  • таксита-
  • цени-
  • софия

Таксиметровите шофьори имаха девет години така наречената данъчна ваканция и не плащаха абсолютно никакъв данък.

След въвеждането на патентния данък по-голяма част от нелегалните таксита отпаднаха, коментира пред Нова телевизия общинският съветник и съпредседател на "Политическа група 5" инж. Симеон Славчев във връзка с предстоящия протест на таксиметровите шофьори в София.

20% от такситата са блокирани заради бюрокрация, твърдят от бранша.

Жълтите автомобили ще протестират на 21 декември т. г. Тяхното искане е Столична община да въведе минимална тарифа от 1 лв. на километър. В момента големите компании возят на 0,79 лв. за дневна и на 0,90 лв. за нощна тарифа.

"Таксиметровите компании и в момента не са ограничени да си вдигнат тарифата, ако преценят, тъй като Столичната община е определила само горната граница на таксиметровата тарифа и тя е 1.60 лв. Таксиметровите шофьори настояват да се въведе минимална тарифа и тя да бъде 1 лв. дневната и 1,14 лв. нощната", припомни инж. Славчев, който е член на постоянната комисия по транспорт и туризъм.

"Смятам, че искането им за минимална тарифа от 1 лв. не е обосновано, защото всяка фирма и сега може да си сложи цена, каквато иска, стига да не надвишава горната граница, пък хората сами ще решат, дали да се качат и возят на такси за 1 лв. или за 0,79 лв. на километър. Твърдението, че като се повиши цената на таксиметровата услуга ще има повече таксита не е вярно, защото пазарът определя цената. Ако се качи цената според мен по-малко хора ще ползват таксиметровата услуга, което би довело до загуба на таксиметровите компании", категоричен е инж. Славчев.

"Не мога да приема и аргумента, че патентният данък на такситата в София, който е в размер на 850 лв. на година, е висок. В София има 6000 таксита и ако разделим данъка на дните в годината ще се получи, че всяко такси плаща по 2,30 лв. на ден. Това е напълно поносимо. Още повече, че събраните средства от патентния данък отиват целево за изграждане на таксиметровата инфраструктура в София, като например таксиметровите колонки. Тоест дори и патентният данък се връща под тази форма и обслужва бранша", допълни още инж. Симеон Славчев.

Според общинския съветник от ПГ5 не може постоянно всички цени на водата, на билетчето за градския транспорт, на таксиметровата услуга и т.н. да се вдигат и да се работи под натиск и заплахи от протести в случая на таксиметровите шофьори.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове