Гаражните автоработилници да бъдат затворени и шофьорите да могат да ремонтират колите си само в сервизи с лиценз. Тази новост най-вероятно ще залегне в един от трите чисто нови закона за водачите след разкомплектоването на Закона за движение по пътищата.
Служители на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, както и такива от МВР и строителното министерство всеки четвъртък се събират в работна група и обсъждат какви промени трябва да се предприемат в нормативните актове, които са за подготовката, квалификацията и категорията на водачите, за пътните знаци и маркировката и за техническата част на превозните средства.
С поправката водачите ще могат да оставят автомобилите си само в лицензирани сервизи, пише "Телеграф". "В момента такива у нас няма и на практика всеки желаещ да ремонтира коли, може да го направи свободно", категорични бяха от вътрешното ведомство. Ако работилницата не се сдобие с разрешително, тя ще трябва да затвори завинаги.
"Всяко возило пък ще си има сервизна книжка. В нея ще се посочва какви поправки ще се извършвали по колата и ще е задължително да се вписват", обясниха членове на работната група от транспортното министерство. Ако нещо липсва, ще се налагат глоби. Тепърва ще се уточнява размерът им. Ако водач сам смени масло или гума например, няма да има санкции, но пак ще е длъжен да посочи това в книжката на автомобила си.
Очакват се промени и при техническите прегледи на возилата. Ако в момента при смяна на табелите на колата изправността ѝ се тества в пункта за регистрация на Пътна полиция, до няколко месеца прегледът най-вероятно ще се прави в Министерството на транспорта. "Така ще бъде улеснена работата на МВР, но и водачите ще бъдат натоварени да обикалят ведомствата двойно повече", изразиха мнение от работната група.