Отидете към основна версия

1 612 1

Борисов вече ще смята гафовете на МВР за умисъл

  • борисов-
  • мвр-
  • гаф-
  • метро-
  • мировяне-
  • перник
Снимки: БГНЕС

Министър-председателят Бойко Борисов коментира днес скандала с полицейското насилие в страната. Той каза, че като е отишъл в МВР много остро ги е нахокал и публично ги е порицал. „Събрах съответните началници в МВР и им казах, че това ще е последното, което считам, че е грешка от тяхна страна в противен случай ще считам, че е умисъл. На министър Цветанов му казах, че като се хвърля да ги брани непрекъснато в края на краищата при него отива цялата тежест и отговорност", разказа Борисов, в коментар за случаите в Мировяне и Перник.

"Никой няма да им прости тази грешка. Тези неща се учат още в академията на МВР в Симеоново. Партията Граждани за европейско развитие на България (ГЕРБ) не може да бъде свързвана с подобни непрофесионално проведени операции", подчерта той.

В отговор на журналистически въпрос дали ще поиска оставката на Цветанов, ако и в бъдеще се получат такива гафове Борисов заяви: „Ако има политическа грешка, винаги съм казвал, че в ГЕРБ всеки носи политическата си отговорност. Това в случая е грубо професионално несправяне със служебните ангажименти на полицаите на всички нива, участвали в тези две акции."
Борисов добави, че Цветанов не е човекът, който трябва да ги обучава. По думите на Борисов Цветанов трябва да изисква от тези, които ги обучават, контролират, инспектират, тези които ги подготвят, инструктират ги, тръгвайки на операция какви методи да използват.

Премиерът Бойко Борисов извърши инспекция на напредъка в строителството на подземната железница и съобщи, че най-големият инфраструктурен проект в историята на България – софийското метро, ще бъде готов няколко месеца по-рано.

"Ще отворим новото столично метро с президента (на ЕК Жозе Мануел) Барозу, тъй като ми е обещал лично да присъства на откриването", обяви премиерът в присъствието на бившия държавен глава Жельо Желев. "Вече всичко е направено – контактни мрежи, линии, виждате, че вече се слагат последните замазки, последните украси. Прави се и "Лъвов мост". Видяхте, преградите са почти готови, на НДК ще има плочки. Ще бъдем готови предсрочно – няколко месеца по-рано. Така че първият етап ще бъде в експлоатация през май", разкри Борисов. "Има няколко данни, които са важни – 130 000 часа спестено време на гражданите, 20% намаление на шума. Това е безспорно едно изключително важно съоръжение", изтъкна още той.

На инспекцията присъстваха министрите Томислав Дончев, Ивайло Московски, Лиляна Павлова, кметът на София г-жа Йорданка Фандъкова, представители на дирекцията по регионална политика на Европейската комисия и на Джасперс.
 
В ОП ”Транспорт” с местно съфинансиране са включени три участъка от  метрото, обособени в два етапа на Проекта за разширение на метрото в София. Етап І включва централното трасе от втория метродиаметър: „Надлез Надежда- Централна ж.п. гара - Лъвов мост- пл. Св.Неделя-НДК - бул.Черни връх” финансиран с безвъзмездна финансова помощ от Европейския фонд за регионално развитие в размер на 157 млн.евро и с местно съфинансиране. Етап ІІ включва два лота: Лот 1-участък „ж.к.Обеля-ж.к.Надежда-Надлез Надежда” от втори метродиаметър и Лот 2- участък „ж.к.Младост І-ж.к.Младост ІІІ-бул.Цариградско шосе” от първи метродиаметър, финансирани с безвъзмездна финансова помощ от Кохезионния фонд в размер на 200 млн.евро с местно съфинансиране чрез заем от ЕИБ.             
 
Етап І на „Проекта за разширението на метрото” от ОП ”Транспорт” е включен участъкът „Надлез Надежда-пл.Св.Неделя-кв.Лозенец” с дължина 6,5 км. и 7 метростанции и два подземни паркинга за 800 коли. Срокът на строителство е 45 месеца. Началото на строителството е започнало през 2009 г. и трябва да завърши през август месец 2012 г.
 
До месец януари 2012г  са изпълнени основните конструкции на седемте метростанции. През първата половина на 2011 г. и на 01.09.2001г. са завършени  двупътните тунели, изграждани съответно по Нов австрийски тунелен метод под бул.”Черни връх” и по щитов метод с немска машина в участъка „Надлез Надежда-бул.Патриарх Евтимий”.
 
Участъкът „ ж.к.Обеля-ж.к.Надежда - Надлез Надежда” е включен в Етап ІІ на Проекта за разширение на метрото, включен в ОП ”Транспорт”. Той е с дължина 4,2 км. и 4 метростанции. Започва да се изгражда през първата половина на 2010г. и трябва да приключи до края на месец август 2012г. Част от трасето с дължина 1,3 км. между станция „Обеля” и бул. „Ломско шосе” и първата станция от участъка са надземни на естакада, а останалата част от 2,9 км. с 3 метростанции е подземна, като до станцията на ул. „Бели Дунав” под бул. „Ломско шосе” се изгражда буферен подземен паркинг с капацитет 600 коли.
 
Изцяло са изпълнени конструкциите на подземните  метростанции и е изпълнена носещата конструкция  на надземната метростанция на бул.Ломско шосе. В напреднал етап на изпълнение са  довършителните работи на две от метростанциите- „Надежда” и „Хан Кубрат”. На другите две метростанции тези работи са в начална фаза на изпълнение.
 
Завършени са  инженерните мрежи по дължината на бул.Ломско шосе- водопроводи, канали, улично осветление, тръбни мрежи и други. Въздушното захранване на имотите по цялата дължина на булеварда  е заменено с подземно. Изграден е бул.Ломско шосе от ул.Бели Дунав до Надлез Надежда”” с по три ленти в двете посоки, като по две са за автомобилно движение, една за надлъжно паркиране и една за велоалея. На метростанциите се изграждат паркинги за велосипеди. Започнато е изпълнението на пътните работи на бул.Ломско шосе от ул.Бели Дунав до ж.к.Обеля. Общото изпълнение на строителството на участъка е около 84%.
 
Участъкът „ж.к. Младост І- ж.к.Младост ІІІ- бул.Царирадско шосе”, представляващ част от трасето „ж.к.Младост –ж.к.Дружба-Летище”  е обособен като Лот 2 на Етап ІІ от Проекта за разширение на метрото.  Той е с дължина 2,2,км. и 0,4 км. за голям буферен паркинг под бул. „Цариградско шосе” за 1300 автомобила. Има 2 метростанции- „Младсот ІІІ”, която е с 100% завършени конструкции и над 65% архитектурни работи и метростанция „Цариградско шосе”, също с 100% завършени конструкции и начало на изпълнение на довършителните работи. Двупътните тунели в целия участък са изцяло завършени и е започнат монтаж на оборудване по част електро, ескалатори и асансьори.

Срокът на строителство е 36 месеца считано от месец март 2009г. Завършването на участъка е предвидено за месец май 2012г. Строителството се движи в график, като има незначително изпреварване на отделни подобекти. Общият размер на безвъзмездната финансова помощ за двата лота на Етап ІІ на проекта възлиза на 200 млн.евро.
 
След завършването на изброените участъци на метрото през 2012г.  дължината на линиите му ще достигне 31км. с 27 метростанции.

 

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини