„Аз за цена не знам откъде сте разбрали, защото чакаме доклада на Световна банка, който ще каже какви са цените и какъв ще е обхватът на тол системата. Не мога да кажа със сигурност каква ще бъде цената. Това заяви в студиото на „Събуди се” Станислав Иванов, зам.-председател на комисията по транспорт, председател на комисията, създадена, за да провери сигналите на гладуващия Николай Колев – Босия. Той е и един от вносителите на промените свързани с винетките.
Политикът коментира и защо не са записали еднодневни винетки в закона.
„Еднодневни винетки няма никъде в Европа. Еднодневната винетка означава, че един човек ще отиде за един ден, ще си свърши работата и ще се върне. Тази еднодневна винетка ще бъде на цена, която е несъпоставима с едноседмичната, защото имаме разходи по създаването на винетката, обработката”, каза той.
„Пътищата, които ще обхване тол системата са предмет на доклада на Световната банка, но засега са автомагистралите, първи и втори клас пътища. За трети клас също могат да бъдат включени. В момента един транзитно преминаващ камион през България, плаща 12 евро. В Европа, в най-близките до нас страни плащат от 60 евро нагоре. Това означава, че ще се събират едни суми от 600-700 милиона нагоре, които ще спомагат за ремонта на пътищата, защото в момента се събират около 200 милиона – крайно недостатъчна сума за ремонта и поддръжката. Поради тази причина решихме да въведем тол системата, която ще засегне товарните камиони и автобусите.
По никакъв начин няма да засегне леките автомобили. Говорим за над три тона и половина – те ще бъдат засегнати. Ще плащат различна цена в зависимост от пробега. Останалите автомобили под 3,5 тона ще ползват електронна винетка. Много по-лесно ще бъде. Няма да имат право дори контролните органи да проверяват стикери и касовата бележка. Който има винетка спокойно може да пътува по пътищата”, обясни депутатът.