Отидете към основна версия

3 546 31

Богдан Милчев: Пътната маркировка в страната е пълна катастрофа

  • пътна маркировка-
  • пътната безопасност-
  • пътна инфраструктура-
  • пътна полиция-
  • катастрофа-
  • шофьор

90% не отговаря на нормативните изисквания. Тя дезориентира и уморява шофьорите, заяви експертът

Снимка: БГНЕС

"Пътната маркировка в страната е пълна катастрофа, 90% не отговаря на нормативните изисквания. Тя дезориентира и уморява шофьорите“.

Така Богдан Милчев от Института за пътна безопасност подчерта в предаването „12+4“ на БНР една от съществените причини за инцидентите в страната. Според него въпреки усилията, които се полагат, черната статистика продължава и е необходима цялостна промяна на подхода:

„Всеки ден усилията ни са насочени към това да променяме българския шофьор. Това е грешен подход, защото всеки един от нас, когато излезе на пътя, дава всичко най-добро от себе си, за да не загине или да не убие някого. Въпреки това се допускат грешки, в голямата си част – фатални. Затова от Института ще настояваме през 2020 година да се преобърне подходът за контрол по пътищата и да се стартира с нещо рационално - като освежаване на пътната маркировка“.

По думите на Милчев „лошата маркировка създава усещането, че си в пустиня“: „Когато се движиш в пустиня, правила няма. Тоест, ние се движим по пътища, по които усещането ни е, че няма организация на движението, няма правила, няма контрол. Затова ние нарушаваме и по-често правим грешки… Ако до март маркираме всички пътища първи и втори клас с маркировка, която отговаря на нормативните изисквания, гарантирам, че между 30 и 50 жертви по-малко ще имаме в сравнение с предходната година“, коментира той.

Според експерта другият голям проблем е липсата на експертиза в държавните институции: „България е единствена в Европейския съюз, в която МВР излиза и се хвали колко много нарушители са хванали. Тази статистика е нужна само за експертите... Нашата гордост трябва да е – колкото по-малко нарушители хващаме, толкова по-добре“.

Богдан Милчев коментира и системата „бонус-малус“. Той я нарече „още един инструмент за коригиране на поведението на водача на пътя“: „Тази система ще определи кой от нас колко е рисков. Колкото си по-рисков на пътя, толкова повече трябва да плащаш за този риск. Това е съвсем справедливо и голяма възможност да коригираш своя риск… Тази система е абсолютно неутрална“.

Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 7 гласа.

Свързани новини

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове