Отидете към основна версия

1 707 11

„Витоша ски“ ще оспори възлагането на експертизата от СОС за Княжевския лифт

  • витоша ски-
  • княжевски лифт

Ако Столична община действително иска да реконструираме Княжевския лифт, да бъде така добра да се произнесе по внесеното искане и нека тяхното забавяне не се преписва на нас под формата на некоректни внушения и „усещания“

„Витоша ски“ АД изразява своето несъгласие за притежавани от нея или нейното дъщерно дружество – „Въжени линии“ ЕАД лифтове, да се харчат средства на Столична община. Парите могат да бъдат използвани за децата на града -  за детски градини или детски площадки. Поради тази причина ще оспорим пред съда законосъобразността на решението на Столичния общински съвет за възлагане на експертиза, свързана с реконструкцията на кабинкова въжена линия „Княжево-Копитото“.

На първо място „Въжени линии“ ЕАД е внесло заявление с вх. № САГ20-ГРОО-345 от 17.02.2020 год. с искане за разработване на подробен устройствен план за подмяна на Княжевския лифт, по което няма произнасяне от страна на Главния архитект на Столична община арх. Здравко Здравков. Какво ще стане ако един от предложените от нас два варианта или и двата са допустими? Безпричинно ще се изхарчи обществен ресурс. Второ, ние сме възложили разработването на варианти на двата световни лидери на пазара на въжени линии - „Допеймайер" и „Лайтнер“. Кой от тях разполага с по-голяма експертиза? И трето, за да се извърши реконструкция следва да бъдат спазени всички европейки изисквания за безопасност, на които съоръжения на по 50-70 години няма как да отговорят. Затова ще поискаме компетентният български съд да отмени това незаконосъобразно решение.

Ако Столична община действително иска да реконструираме Княжевския лифт, да бъде така добра да се произнесе по внесеното искане и нека тяхното забавяне не се преписва на нас под формата на некоректни внушения и „усещания“. В допълнение ще отбележим, че ново обследване ще е загуба на пари и време, но и технологично е безсмислено. Защото сегашните стълбове са хванати с двуметрови анкерни болтове, които са вкарани в конструкцията заедно с арматурата и е излят бетон. За да се смени стълб трябва да се разбие фундаментът, да се излее нов, в който да се сложат болтовете, с които да се захванат пилоните на лифта. За целта трябва да се издаде строително разрешение, което по действащия план за управление на Парк Витоша е забранено.

Ние категорично заявяваме, че желаем да реконструираме всички съоръжения на Витоша с нови, модерни и безопасни, за да има планината най-екологичния транспорт.

Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 6 гласа.

Свързани новини

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове