Започнатите през седмицата ремонти на 7,6 км от Подбалканския път I-6 между Карлово и с. Васил Левски и на 31 км от третокласния път III-861 Югово - Лъки - отсечката за Кръстова гора, са необходими за безопасността на пътуващите. Агенция "Пътна инфраструктура" прави това уточнение по повод внушения в социалните мрежи, че се ремонтират здрави пътища, пишат оттам. Припомняме, че информацията стана обект и на журналистическо разследване от страна на Mediapool.
"Определените като "здрави" пътища са с амортизирана настилка, слаба носимоспособност, множество пукнатини, деформации, нарушено отводняване, стари мантинели и това е видно от снимките, които прилагаме (бел. ред. в галерията след текста)", оправдават действията си от АПИ.
Ето какво още допълват в официално становище от Агенция "Пътна инфраструктура":
Проектът за ремонт на трасето от Подбалканския път предвижда полагане на геомрежа за усилване на пътната конструкция, цялостна подмяна на асфалтовата настилка и подобряване на отводняването. Трасето ще е с нови бетонови бордюри, облицовани окопи, мантинели, знаци и маркировка.
Подбалканският път е алтернативно трасе на автомагистрала "Тракия". По него ежедневно преминават над 10 000 превозни средства. Преди 17 г. е обновен горният асфалтов пласт, но с това не се подобрява носимоспособността му - важен елемент за безопасната експлоатация на трасето. Със завършването на строителните работи до края на септември шофьорите, които пътуват по направлението София - Бургас ще могат да използват първокласния път като алтернативен маршрут при предстоящия ремонт на АМ "Тракия" в участъка между Чирпан и Стара Загора.
Ремонтът на 31 км от път III-861 Югово - Лъки, по който се пътува до едно от най-светите за християните места в Родопите - Кръстова гора също е наложителен и необходим. Третокласният път е единствена пътна връзка на Община Лъки с областния център Пловдив и е най-пряка връзка на областта с община Баните в Смолянска област. Пътят, построен през 50-те години на миналия век, ежедневно се ползва от тежкотоварни камиони, превозващи суровина от предприятията за добив и преработка на оловно-цинкова руда в района. Трасето преминава през тежък планински терен, с голям надлъжен наклон и в по-голямата си част е без необходимия габарит.
Проектът включва ремонт и усилване на съществуващата асфалтобетонова настилка, както и на съоръженията по трасето, укрепване и обезопасяване на скатовете, осигуряване на отводняване, обновяване на всички пътни принадлежности - ограничителни системи, знаци и хоризонтална маркировка.
От всичко посочено е видно,че това не са "здрави" пътища и ремонтът им сега е повече от необходим за безопасността на всички пътуващи.