В изграждането на автомагистрала „Люлин“ е имало грешка и се налага да укрепваме не само срутището на "Струма". Това каза председателят на АПИ Георги Терзийски пред журналисти, цитиран от агенция "Фокус".
„Автомагистрала „Люлин“ се налага да укрепваме не само тук. При изграждането и този скат не е бил проектиран да бъде замрежен и укрепен. Освен разгърмяването на масива, той е бил с недобри решения по отношение на укрепването. В изграждането тогава има грешка и се налага да укрепваме не само тук“, подчерта той.
Терзийски обясни, че след огледа е извършено основно обрушване на участъка, който беше засегнат от срутването, след което е била монтирана нова мрежа със съответни въжета, които да държат ската и да предотвратяват нови срутвания. Директорът на АПИ благодари на алпинистите и на служителите от „Автомагистрали“ за усърдната работа при лоши метеорологични условия.
"В момента е затворен пътя II – 16 в Искърското дефиле. Там също се работи изключително усилено без прекъсване в светлата част на деня независимо от недобрите метеорологични условия. Като амбицията е максимално бързо да отворим участъка, но след като се убедим, че всичко ще бъде безопасно. Утре се продължава със сложното обрушване на района до срутището", каза той.
„Екипите на всички областни пътни управления заедно с поддържащите фирми извършват денонощни обходи на всички рискови участъци. Ако бъде установен риск от падащи камъни, участъкът ще бъде означен, ще бъде ограничено движението, дори ще се стига до затваряне, за да започнат веднага дейности по обрушване и укрепване на съответния район", подчерта Терзийски.
"Днес се обърнахме към научната общност, експерти в областта на свлачищата и срутищата от висшите строителни училища и БАН, с цел да ползваме тяхната експертиза, за да можем още по-успешно да извършваме оценка и анализ на рисковите срутища, така че наистина да действаме превантивно, за да предотвратим срутвания и това да бъдат засегнати автомобили и хора", добави той.