Във връзка с множество инциденти в района на село Микре неправителственият Институт за пътна безопасност предостави на АПИ доклад-анализ, с който недвусмислено се доказва, че организацията на движението в района е объркваща, камерата за контрол на движението не работи от години и има неправилно поставени знаци.
Докладът беше предоставен на 22.04.2021 г., след като член на УС на АПИ участва в тежка катастрофа с двама загинали. Близо два месеца по-късно отново сме свидетели на тежък инцидент с петима загинали. Припомняме Ви, че оценка на риска, изготвена от ИПБ, категорично доказва, че отсечката край с. Микре е с най-голяма вероятност да загинеш в цялата ни републиканска пътна мрежа. Учудващо за организацията от експерти е оглушителното мълчание на държавните им колеги по управлението на риска от ПТП.
Предоставяме Ви отново доклада-анализ на ИПБ от 22.04.2021 година:
“Анализ на Института за пътна безопасност показва, че с най-висок риск да загинеш от ПТП е в района на с. Микре, Ловешко. На 13 август 2017 г. двама възрастни и едно дете в района загиват между с. Микре и Сопот. На 16 септември 2017 г. загива млада жена, а мъж е тежко ранен. На 18 ноември 2017 г. един човек загива, а са 7 са ранени при челен сблъсък. На 17 декември 2017 г. при тежка катастрофа с автобус загиват 9 души, а 19 са тежко ранени. На 23.01.2018 г. при челен удар загиват жена, а 8-годишното ѝ дете е тежко ранено. На 26.09.2019 г. двама души загиват, а трети е тежко ранен на пътя Сопот-Абланица, до с. Микре. На 31.12.2020 г. мъж загива, а двама и дете са сериозно пострадали в района на с. Микре.
За периода 2017-2021 г. там са загинали най-малко 18 души, със 115 бр. ПТП и 32 души са тежко пострадали. На 20.04.2021 г. стана поредната катастрофа, в която загина семейство. Тогава експерти на ИПБ извършиха инспекция в района на катастрофата и констатираха множество дефицити на пътна безопасност.
Стационарната камера, намираща се в района, не работи от години, поставените знаци не отговарят на нормативните изисквания. Организацията на движението е противоречива, маркировката не отговаря на минималните нормативни изисквания за обратна светлооотразителност.
След множество инциденти през последните дни отново сме свидетели на кампанийно отношение на отговорните институции.
Предприемането на акции от страна на "Пътна полиция" след инцидентите показва немощ и липса на план за управление на риска от ПТП. Необходими са незабавни структурни и кадрови промени в транспортната ни система, в противен случай ще продължим да повтаряме една и съща грешка, предупреждават от Института.