ФАКТИ.БГ

Богдан Милчев за ФАКТИ: Започваме да мислим, че промяната в ръководството на АПИ не е промяна, а подмяна

"За да има такова прогресивно нарастване с 35% на жертвите за месец май, има проблем или със статистиката, или с начина, по който се управлява транспортната система в последния месец", смята Милчев

Публикувана: 7 Юни, 2021 14:02
43 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 6673
Богдан Милчев за ФАКТИ: Започваме да мислим, че промяната в ръководството на АПИ не е промяна, а подмяна
Богдан Милчев; Снимка: БГНЕС
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.3 от 33 гласа.
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

„Институтът за пътна безопасност (ИПБ) изготви оценка на риска на нашите пътища още в началото на годината. Тази оценка на риска недвусмислено показва, че отсечката на село Микре е с най-висок риск да загинеш. На 20 април т.г. там имаше катастрофа с едно семейство, което загина. Тази катастрофа беше с участието на член на Управителния съвет на АПИ – Олег Асенов. Тогава много услужливо всичко беше заглушено, но наши експерти отидоха на място и констатирахме фрапиращи неща. Камерата за скорост в този район от години не работи – върху камерата има залепена лепенка. Констатирахме и несъответствия на пътни знаци, неправилно поставени пътни знаци, лоша организация на движението и в двете посоки. Тази „отсечка на смъртта“ за последните години е взела повече от 20 живота. С тези пет нови загинали, отиваме към близо 30 загинали души в последните 5 години. Това ни говори, че има нужда не просто да констатираме жертвите, ние се нуждаем от изцяло нов подход към движението в този район“.

Това каза инж. д-р Богдан Милчев, ръководител на Института за пътна безопасност (ИПБ) в интервю за ФАКТИ. Свързахме се с него, за да говорим за катастрофата край село Микре, която вчера отне живота на петима души – както за възможните причини за такива тежки инциденти на това място, така и за възможните решения. Припомняме, че по-рано днес ИПБ излезе със свое становище относно „отсечката на смъртта“ край село Микре, област Ловеч.

„Cлeд мнoжecтвo инцидeнти прeз пocлeднитe дни oтнoвo cмe cвидeтeли нa кaмпaнийнo oтнoшeниe нa oтгoвoрнитe инcтитуции. Прeдприeмaнeтo нa aкции oт cтрaнa нa "Пътнa пoлиция" cлeд инцидeнтитe пoкaзвa нeмoщ и липca нa плaн зa упрaвлeниe нa риcкa oт ПТП. Нeoбхoдими ca нeзaбaвни cтруктурни и кaдрoви прoмeни в трaнcпoртнaтa ни cиcтeмa, в прoтивeн cлучaй щe прoдължим дa пoвтaрямe eднa и cъщa грeшкa“, се казва във въпросното становище на ИПБ.

„Още на 22 април 2021 година нашите експерти уведомиха АПИ, че се нуждаем от преглед на движението в района на Микре. Реакция нямаше. В момента загиват нови пет човека. Ясно е, че на това място хората загиват. Загиват поради две причини – или неправилно изпреварване, или неправилни маневри. В същото време, скоростта, с която се минава в тази отсечка, е висока, защото се знае, че камерата не работи. Отделно, камерата е поставена изключително неудачно и неправилно. Знакът, който стои на буквално 50 см. пред камерата, е неправилно поставен. Има страшно много дефицити, които ние констатирахме и за които уведомихме държавните органи. Мерки не се предприеха. Сега отново припомняме и очакваме да бъдат предприети мерки. В противен случай ние започваме да си мислим, че промяната в ръководството на АПИ не е промяна, а е просто подмяна“, каза Богдан Милчев пред нашата медия.

Камерата за контрол на движението край Микре; Кадър: ИПБ

Богдан Милчев за ФАКТИ: Започваме да мислим, че промяната в ръководството на АПИ не е промяна, а подмяна

Ако не влезем остро и агресивно в проблема пътна безопасност, а работим само с общи приказки и констатации, ще продължим да жънем същия резултат“, категоричен е той.

„Имаме прогресивно нарастване на жертвите от началото на май месец т.г. Само за май месец имаме нарастване от близо 35% на жертвите от пътнотранспортни произшествия в страната. Това прогресивно нарастване на жертвите ни кара да си задаваме риторично два въпроса. Единият въпрос е дали то има нещо общо с промяната на политическата обстановка в страната. Вторият въпрос е дали става дума за статистическа манипулация или за некомпетентно управление на транспортната ни система. Това са въпроси, на които чакаме конкретен отговор от тези, които в момента управляват транспортната ни система“, каза още Милчев.

Връзката между 35-процентното увеличение на броя на жертвите и промяната в политическата обстановка, той обясни с: „От доста години казваме, че информацията за жертвите и ранените не се отчита коректно от МВР. Казваме го от 2018 година и предоставяме доказателства за това. Сега изведнъж се променя политическата ситуация в страната. Тези, които водят статистиката обаче, са същите. Затова въпросите са два – става въпрос за статистическа манипулация или за неадекватно управление на транспортната система. За да има такова прогресивно нарастване с 35% на жертвите за месец май, има проблем или със статистиката, или с начина, по който се управлява транспортната система в последния месец“.

Разговорът се върна към последния трагичен случай край Микре. На въпрос как бързо би могла да се подобри пътната безопасност там, Богдан Милчев отговори: „Има мигновено решение за това място - целият район трябва да бъде обезопасен и то веднага. Ако зависеше от мен, още днес щяхме да обезопасим района с контрол, и то физически контрол, докато не се изградят инженерни съоръжения, които да не позволяват изпреварване в местата, където то е забранено, докато не се създаде организация на движението, така че да не може да се правят неправилни маневри – чисто физически това да не е възможно. Не е достатъчно да сложим един знак, че скоростта трябва да се намали до 50 км/ч. Необходимо е така да проектираме пътя, да сложим такива обезопасителни системи, че шофьорите да бъдат принудени да карат с 50 км/ч. Всичко това, защото приоритетът е човешкият живот. Не може през два-три месеца на тази отсечка да констатираме жертвите, да ги броим“.

„Още повече, в катастрофата на 20 април член на Управителния съвет на АПИ беше пряк участник, той можеше също да загине в една такава тежка катастрофа. Има оглушително мълчание на държавните институции по въпроса за Микре. Включително и в момента виждаме, че някои медии са изключително пестеливи и стигат единствено до статистическата информация. Тези медии не искат да обърнат внимание на това, че веднага след катастрофата 20 април ние сигнализирахме, че именно тази отсечката е мястото в България, на което има най-висок риск да загинеш. Възможно е и аз го гарантирам – тази отсечка може да бъде променена така, че там никога повече да не загине човек“, категоричен е Богдан Милчев.

„През Микре преминава сериозен трафик – това е пътят от София до Варна. Имаме концентрация на страшно много смъртни случаи на отсечка от няколко километра. Буквално за няколко седмици бихме могли да решим този проблем. Нима нямаме експерти? Ако нямаме достатъчно такива експерти, които да го решат, тогава нека да ангажираме международни експерти“, смята Милчев.

„В началото на годината ние ангажирахме международен експерт, които извърши 11 доклада за състоянието на пътищата в България. Започваме да публикуваме тези доклади за дефицитите и проблемите на пътищата в България. Днес публикувахме доклада за Околовръстното шосе на Пловдив, утре ще бъде докладът за Аспаруховия мост. Но какво от това, че ги публикуваме, когато има оглушително мълчание от страна на държавните институции?“, каза Богдан Милчев от Института за пътна безопасност в края на разговора.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.3 от 33 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Койчо Койнаре
1 Отговор
То не е само там. Всичко е "смяна на караула".

Оценка:
-7 +30

доказатерство
2 Отговор
когато осъдят няколко гербера,ще повярвам в промяната,иначе ще остане само подмяна!

Оценка:
-11 +63

Недей
3 Отговор
много да мислиш , а помисли ти какви си ги вършил толкова време !

Оценка:
-1 +56

Пич
4 Отговор
Ще се сетите вие , че не искат промяна а подмяна , ама българската работа е " след дъжд , качулка " . Имаше работещо правителство , развиваща се държава , растящи доходи... Аман от такива , които не знаят какво искат... Сега , като ви вдигнаха , тока , горивата , храните , и се чудят как да ви намалят пенсиите - олеле майко... Добре , че нещата са поправими , гласувайте на 11 за ГЕРБ , и нещата ще си дойдат на мястото... Иначе , един ден , децата ви ще ви питат , защо сте били такива глупаци...

Коментиран от #12, #22, #28, #40


Оценка:
-73 +14

5
Този коментар е премахнат от модератор.
Sevda TV
6 Отговор
Катаджия, интелигентен и образован, коментира теми, от които нищо не разбира. Но, комптентно.

Оценка:
-5 +31

Матей
7 Отговор
Защото всичко е за пари,безконтролно печалбарство,неистово,хищническо.Те сами си го казаха,че това са рокади,т.е.завъртане на кадрите,разместване на номенклатурата.Само силна държава може да ги озапти,всичко значимо и доходно--държавна собственост.Днес по БНР някакъв сарафош се пенеше за паспортизацията на сградите и санировката,трябвало с груб административен натиск да се принудят хората.За занемарените сгради да се натрапват заеми ,та да може после собствениците да бъдат лишени от къщите им.Голяма демокрация,голямо чудо,да те грабят демократично и законно.Бъдещото управление трябва много внимателно да преразгледа тия схемаджийски далавери и да ги прекрати веднъж завинаги.

Оценка:
-2 +23

Хахаха
8 Отговор
А, добро утро. И не само там, а НАВСЯКЪДЕ върви ПОДМЯНАТА...
Да ни е честит "мотрогонеца" Мунчо.
ХАХАХАХАХА..

Оценка:
-17 +14

Гост
9 Отговор
Сменихме крадците! Това е!

Оценка:
-17 +10

Злеееее
10 Отговор
Глупости.. Дали пък няма общо с промяната на времето, пандемичната обстановка и позасиления трафик??? Мисли бе, тъпан... Недей само слугува

Оценка:
-4 +23

Севда
11 Отговор
Този като шеф на КАТ беше слуга на ГЕРБ!Активираха го!

Оценка:
-8 +30

Азим
12 Отговор

До коментар #4 от "Пич":


Колко елементарен и манипулативен коментар!

Коментиран от #34


Оценка:
-1 +25

Некой друг
13 Отговор
Не зная кога бившият катаджия Боби Милото уволнен за подкуп е станал инженер. Но забелязвам големи мераци у тоя примат

Оценка:
-2 +28

Анонимен
14 Отговор
Проблема се дължи на фактори като образование, възпитание, култура и народопсихология! Н а Ганьо никой не може да му помогне!

Коментиран от #20


Оценка:
-3 +12

ГЕРБ=БСП=ДПС
15 Отговор
Вчерашната катастофа в участъка до Микр с 5 жертви и многото катастрофи на "ПЕТОЛЪЧКАТА" до Сливен. Доказват некадърноста на всички управляващи в изминалите 30 години.Всичко това е резултат от Некадърни политици, депутати, полицейски и пътни шефове.
На този участък до Микре толкова ли е трудно да се сети някой полицейски шеф да сложи камера/снимащ радар/ там и от време на време полицейски патрили да следят за неправилно изпреварване.

Кръстовището при "ПЕТОЛЪЧКАТА", може да се промени и да стане много по-бесопасно. А парити изхарчени за това ще са много по-малко от загубите и парите похарчени за лечение на пострадалите.

Коментиран от #33


Оценка:
-4 +11

Винкело
16 Отговор
Инженер? Доктор? А в КАТ беше просто имитатор на Бокасата.

Оценка:
-1 +16

Ташунко
17 Отговор
Не само там е подмяна, с изключение на икономиката.

Оценка:
-3 +2

Nakata
18 Отговор
когато милиционер пусне брада почва да мисли по друг начин

Оценка:
-0 +13

Jacques Yves Moineau
19 Отговор
Егати....само аз ли не съм знаел, че камерата на Микре не работи! Чувствам се прецакан.

Коментиран от #23


Оценка:
-1 +8

ГЕРБ=БСП=ДПС
20 Отговор

До коментар #14 от "Анонимен":


Пропуснал си най-важната причина: БЕЗАКОНИЕ(липса на справедливост и наказания за всички нарушителите на правиилата без никакви изключения). Какво като си образован и възпитан? Спазваш правилата и законит до време. Защото години наред виждаш, как всички наоколо, които нарушават правила и закони просперират и забогатяват. А ти възпитания и спазващия законите им, затъваш все повече в мизерия и робство. В един момент ти писва и ставаш като тях.

Оценка:
-1 +8

Славист
21 Отговор
Тоя срам няма. Остава и Нестимир Ананиев да дава акъл!! Леле леле пропадналци??

Коментиран от #25


Оценка:
-0 +8

Неанонимен
22 Отговор

До коментар #4 от "Пич":


...а днес е денят, в който те питам теб: "Защо си такъв глупак да подкрепяш бездарните крадци от Герб?"

Коментиран от #24


Оценка:
-0 +13

Знайко
23 Отговор

До коментар #19 от "Jacques Yves Moineau":


ВСЯКО ЗЛО, Е ЗА ДОБРО. "Прецакан си", но си ЖИВ. Ако знаеше, че камерата не работи сега можеше и да си част от статистиката на жертвите на пътната отсечка Микре.

Коментиран от #43


Оценка:
-2 +6

ГЕРБ=БСП=ДПС
24 Отговор

До коментар #22 от "Неанонимен":


"Пич" не е глупак. Той или тя е подла "калинка" крадец.

Оценка:
-2 +7

Да,да
25 Отговор

До коментар #21 от "Славист":


Тоя като го видя и се хващам за палката. Наглец!

Оценка:
-0 +5

2323
26 Отговор
Е с тая куха герберска кратуна, кога започна да мислиш бе брачед, като в нея освен корупция, друго не се върти

Оценка:
-0 +13

Перо
27 Отговор
Трябваше да се мисли за начина на подготовка и изпитите на новите водачи на МПС. Корумпираната система бълва абсолютно неспособни водачи,особено в провинцията От години не се знаят знаците Стоп,Излизане на път с предимство и не може да се преценява разстоянието до приближаващия автомобил,при излизане на главния път или при изпреварване с навлизане в насрещното платно.Да не говорим за нощно кормуване и лоши метеорологични условия.Тази мутренска агенция не върши никаква работа и дублира дейността на други институции. От създаването и до сега няма никакъв положителен резултат!

Оценка:
-0 +5

оня
28 Отговор

До коментар #4 от "Пич":


Пий си хапчетата:))

Оценка:
-0 +4

Someone
29 Отговор
От служебното правителство явно спят. Фалшивият дисидент К0шлук0в (БНТ1) и онзи мръхльо Мixaiл К0нcтантинов (Информационно обслужване) докога ще се натискат на топлите държавни службици?!?? Единият си е спретнал гнездо от продажни и сервилни с0p0c0иди, другият мошеник пък гласеше резултатите от вота в полза на досегашните. При положение, че трябва да се осигури честност на изборите - тези двамата (и слугите им) незабавно трябва да се разкарат от постовете, които заемат!

Оценка:
-1 +4

ПЪТНИК
30 Отговор
Още един институт на държавна хранилка. По времето на бай Тошо немаше такъви институти. Института беше милиционера катаджия на рисковите места. Немаше даже и камери но имаше страх и респект да не си наказан, и срам после когато те четат пред колектива , че нещо си наказан от милицията . Преди 30 години поне на всеки 100 км. ще видиш фуражка сега минавам 1000 км и не виждам полицай по пътя на рисковите места. Зад храстите ги има .

Коментиран от #31


Оценка:
-0 +8

Трезво мислещ българин
31 Отговор

До коментар #30 от "ПЪТНИК":


Ами тука пишещите да ти отговорят защо ги няма .На тях все им пречат.

Оценка:
-1 +2

1944
32 Отговор
много притеснени са гербаджийските калинки. с техните камъни по главата на оня с чекмеджетата.

Оценка:
-0 +3

Всъщност
33 Отговор

До коментар #15 от "ГЕРБ=БСП=ДПС":


какъвто и контрол да се осъществява по пътищата, липсва ли самоконтролът в главите на шофьорите, ефектът от държавните мерки ще е минимален. Законът за движение по пътищата и правилникът за прилагането му масово не се познават и то в частта им с най-важните правила, които влизат в употреба ежедневно. На курсовете масово новите шофьори не ги учат на нищо. След това като направят нарушение, минават предимно с глоба. Болшинството са го приели като нещо закономерно - нарушаваш, плащаш и с това ти приключват драмите. Когато нарушителите започнат да се разделят с книжките за определен срок дори и за на пръв поглед леки нарушения и влизат в затвора, ако ги хванат да карат без книжки, ефектът ще е далеч от по-силен. А и задръстванията по пътищата и улиците в градовете силно ще намалеят.

Оценка:
-0 +3

Азис
34 Отговор

До коментар #12 от "Азим":


Колко първичен коментар подведен от лумпените протестиращи дето не знаят защо стачкуват. Явно искате бспидпс на власт или уплашения чалгар. Защо не протестирахте да има съд за неизпълнени обещания от депутати или отнемане на къщи от богати ромй, а няква оставка дето само дава властта на други.

Оценка:
-3 +1

потребител
35 Отговор
Този Богдан Милчев,шеф на един АБСОЛЮТНО ПАРАЗИТЕН ИНСТИТУТ не акцентира върху подготовката,дисциплината и квалификацията на шофьорите (поне 40% с купени книжки),а вади от девет кладенци вода да оправдае съществуването на ИПБ!

Оценка:
-0 +6

МУТРОГОНЕЦЪТ МУНЧО
36 Отговор
Подмяната върви успешно....вкарвам мои хора във властта....ШКАФЧЕТАТА се пълнят по план

Оценка:
-3 +1

Ангел будалата
37 Отговор
такива Апита -Мапита са излишни институции на държавна хранилка ,, махайте ги тези шарлатани ,, министерство на трансорта да отговаря за всичкия транспорт и пътищата , и толкоз по въпроса

Оценка:
-0 +6

Иванов
38 Отговор
За 5 год. 20 и няколко жертви. Богдане, направи справка колко ППС са преминали по този път през тези 5 год., колко пътници е имало в тях и ще видиш , че само некадърните катастрофират. Абсолютно същото беше и с катастрофата при Своге. Асфалта бил некачествен, мантинелите и те. А защо другите ППС, преминали по този участък този ден не са катастрофирали?

Оценка:
-0 +4

Георги
39 Отговор
Абе тъпак с тъпак..ти като беше в КАТ какви ги свърши..изгониха те защото си ПЪЛЕН НЕКАДЪРНИК ! РАЗБРА ЛИ ? И той взел да дава мнения..СМЕШНИК ЖАЛЪК !

Коментиран от #42


Оценка:
-0 +7

Жан Валжан
40 Отговор

До коментар #4 от "Пич":


Кой иска да стане милионер?

Коментиран от #41


Оценка:
-1 +0

Жан Валжан
41 Отговор

До коментар #40 от "Жан Валжан":


На 11-ти юли дайте гласа си за ПП „Лявата алтернатива“.

Оценка:
-2 +1

МИХО
42 Отговор

До коментар #39 от "Георги":


Абе верно е това ама так го служиха ГЕРБ на хранилката на измислената агенция - пътна безопастност. КАТ кво ще праят тогава - само ще глобеват ли?

Оценка:
-1 +4

Jacques Yves Moineau
43 Отговор

До коментар #23 от "Знайко":


Прав си. Коментара ми беше саркастичен. Само че в страна като България този тип мислене се приема за нормално (за съжаление )

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


ТОП 5