„Институтът за пътна безопасност (ИПБ) изготви оценка на риска на нашите пътища още в началото на годината. Тази оценка на риска недвусмислено показва, че отсечката на село Микре е с най-висок риск да загинеш. На 20 април т.г. там имаше катастрофа с едно семейство, което загина. Тази катастрофа беше с участието на член на Управителния съвет на АПИ – Олег Асенов. Тогава много услужливо всичко беше заглушено, но наши експерти отидоха на място и констатирахме фрапиращи неща. Камерата за скорост в този район от години не работи – върху камерата има залепена лепенка. Констатирахме и несъответствия на пътни знаци, неправилно поставени пътни знаци, лоша организация на движението и в двете посоки. Тази „отсечка на смъртта“ за последните години е взела повече от 20 живота. С тези пет нови загинали, отиваме към близо 30 загинали души в последните 5 години. Това ни говори, че има нужда не просто да констатираме жертвите, ние се нуждаем от изцяло нов подход към движението в този район“.
Това каза инж. д-р Богдан Милчев, ръководител на Института за пътна безопасност (ИПБ) в интервю за ФАКТИ. Свързахме се с него, за да говорим за катастрофата край село Микре, която вчера отне живота на петима души – както за възможните причини за такива тежки инциденти на това място, така и за възможните решения. Припомняме, че по-рано днес ИПБ излезе със свое становище относно „отсечката на смъртта“ край село Микре, област Ловеч.
„Cлeд мнoжecтвo инцидeнти прeз пocлeднитe дни oтнoвo cмe cвидeтeли нa кaмпaнийнo oтнoшeниe нa oтгoвoрнитe инcтитуции. Прeдприeмaнeтo нa aкции oт cтрaнa нa "Пътнa пoлиция" cлeд инцидeнтитe пoкaзвa нeмoщ и липca нa плaн зa упрaвлeниe нa риcкa oт ПТП. Нeoбхoдими ca нeзaбaвни cтруктурни и кaдрoви прoмeни в трaнcпoртнaтa ни cиcтeмa, в прoтивeн cлучaй щe прoдължим дa пoвтaрямe eднa и cъщa грeшкa“, се казва във въпросното становище на ИПБ.
„Още на 22 април 2021 година нашите експерти уведомиха АПИ, че се нуждаем от преглед на движението в района на Микре. Реакция нямаше. В момента загиват нови пет човека. Ясно е, че на това място хората загиват. Загиват поради две причини – или неправилно изпреварване, или неправилни маневри. В същото време, скоростта, с която се минава в тази отсечка, е висока, защото се знае, че камерата не работи. Отделно, камерата е поставена изключително неудачно и неправилно. Знакът, който стои на буквално 50 см. пред камерата, е неправилно поставен. Има страшно много дефицити, които ние констатирахме и за които уведомихме държавните органи. Мерки не се предприеха. Сега отново припомняме и очакваме да бъдат предприети мерки. В противен случай ние започваме да си мислим, че промяната в ръководството на АПИ не е промяна, а е просто подмяна“, каза Богдан Милчев пред нашата медия.
„Ако не влезем остро и агресивно в проблема пътна безопасност, а работим само с общи приказки и констатации, ще продължим да жънем същия резултат“, категоричен е той.
„Имаме прогресивно нарастване на жертвите от началото на май месец т.г. Само за май месец имаме нарастване от близо 35% на жертвите от пътнотранспортни произшествия в страната. Това прогресивно нарастване на жертвите ни кара да си задаваме риторично два въпроса. Единият въпрос е дали то има нещо общо с промяната на политическата обстановка в страната. Вторият въпрос е дали става дума за статистическа манипулация или за некомпетентно управление на транспортната ни система. Това са въпроси, на които чакаме конкретен отговор от тези, които в момента управляват транспортната ни система“, каза още Милчев.
Връзката между 35-процентното увеличение на броя на жертвите и промяната в политическата обстановка, той обясни с: „От доста години казваме, че информацията за жертвите и ранените не се отчита коректно от МВР. Казваме го от 2018 година и предоставяме доказателства за това. Сега изведнъж се променя политическата ситуация в страната. Тези, които водят статистиката обаче, са същите. Затова въпросите са два – става въпрос за статистическа манипулация или за неадекватно управление на транспортната система. За да има такова прогресивно нарастване с 35% на жертвите за месец май, има проблем или със статистиката, или с начина, по който се управлява транспортната система в последния месец“.
Разговорът се върна към последния трагичен случай край Микре. На въпрос как бързо би могла да се подобри пътната безопасност там, Богдан Милчев отговори: „Има мигновено решение за това място - целият район трябва да бъде обезопасен и то веднага. Ако зависеше от мен, още днес щяхме да обезопасим района с контрол, и то физически контрол, докато не се изградят инженерни съоръжения, които да не позволяват изпреварване в местата, където то е забранено, докато не се създаде организация на движението, така че да не може да се правят неправилни маневри – чисто физически това да не е възможно. Не е достатъчно да сложим един знак, че скоростта трябва да се намали до 50 км/ч. Необходимо е така да проектираме пътя, да сложим такива обезопасителни системи, че шофьорите да бъдат принудени да карат с 50 км/ч. Всичко това, защото приоритетът е човешкият живот. Не може през два-три месеца на тази отсечка да констатираме жертвите, да ги броим“.
„Още повече, в катастрофата на 20 април член на Управителния съвет на АПИ беше пряк участник, той можеше също да загине в една такава тежка катастрофа. Има оглушително мълчание на държавните институции по въпроса за Микре. Включително и в момента виждаме, че някои медии са изключително пестеливи и стигат единствено до статистическата информация. Тези медии не искат да обърнат внимание на това, че веднага след катастрофата 20 април ние сигнализирахме, че именно тази отсечката е мястото в България, на което има най-висок риск да загинеш. Възможно е и аз го гарантирам – тази отсечка може да бъде променена така, че там никога повече да не загине човек“, категоричен е Богдан Милчев.
„През Микре преминава сериозен трафик – това е пътят от София до Варна. Имаме концентрация на страшно много смъртни случаи на отсечка от няколко километра. Буквално за няколко седмици бихме могли да решим този проблем. Нима нямаме експерти? Ако нямаме достатъчно такива експерти, които да го решат, тогава нека да ангажираме международни експерти“, смята Милчев.
„В началото на годината ние ангажирахме международен експерт, които извърши 11 доклада за състоянието на пътищата в България. Започваме да публикуваме тези доклади за дефицитите и проблемите на пътищата в България. Днес публикувахме доклада за Околовръстното шосе на Пловдив, утре ще бъде докладът за Аспаруховия мост. Но какво от това, че ги публикуваме, когато има оглушително мълчание от страна на държавните институции?“, каза Богдан Милчев от Института за пътна безопасност в края на разговора.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Койчо Койнаре
14:04 07.06.2021
2 доказатерство
14:09 07.06.2021
3 Недей
14:11 07.06.2021
4 Пич
Коментиран от #12, #22, #28, #40
14:15 07.06.2021
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Sevda TV
14:22 07.06.2021
7 Матей
14:23 07.06.2021
8 Хахаха
Да ни е честит "мотрогонеца" Мунчо.
ХАХАХАХАХА..
14:24 07.06.2021
9 Гост
14:27 07.06.2021
10 Злеееее
14:29 07.06.2021
11 Севда
14:29 07.06.2021
12 Азим
До коментар #4 от "Пич":
Колко елементарен и манипулативен коментар!Коментиран от #34
14:38 07.06.2021
13 Некой друг
14:50 07.06.2021
14 Анонимен
Коментиран от #20
15:00 07.06.2021
15 ГЕРБ=БСП=ДПС
На този участък до Микре толкова ли е трудно да се сети някой полицейски шеф да сложи камера/снимащ радар/ там и от време на време полицейски патрили да следят за неправилно изпреварване.
Кръстовището при "ПЕТОЛЪЧКАТА", може да се промени и да стане много по-бесопасно. А парити изхарчени за това ще са много по-малко от загубите и парите похарчени за лечение на пострадалите.
Коментиран от #33
15:06 07.06.2021
16 Винкело
15:10 07.06.2021
17 Ташунко
15:16 07.06.2021
18 Nakata
15:17 07.06.2021
19 Jacques Yves Moineau
Коментиран от #23
15:21 07.06.2021
20 ГЕРБ=БСП=ДПС
До коментар #14 от "Анонимен":
Пропуснал си най-важната причина: БЕЗАКОНИЕ(липса на справедливост и наказания за всички нарушителите на правиилата без никакви изключения). Какво като си образован и възпитан? Спазваш правилата и законит до време. Защото години наред виждаш, как всички наоколо, които нарушават правила и закони просперират и забогатяват. А ти възпитания и спазващия законите им, затъваш все повече в мизерия и робство. В един момент ти писва и ставаш като тях.15:28 07.06.2021
21 Славист
Коментиран от #25
15:30 07.06.2021
22 Неанонимен
До коментар #4 от "Пич":
...а днес е денят, в който те питам теб: "Защо си такъв глупак да подкрепяш бездарните крадци от Герб?"Коментиран от #24
15:31 07.06.2021
23 Знайко
До коментар #19 от "Jacques Yves Moineau":
ВСЯКО ЗЛО, Е ЗА ДОБРО. "Прецакан си", но си ЖИВ. Ако знаеше, че камерата не работи сега можеше и да си част от статистиката на жертвите на пътната отсечка Микре.Коментиран от #43
15:34 07.06.2021
24 ГЕРБ=БСП=ДПС
До коментар #22 от "Неанонимен":
"Пич" не е глупак. Той или тя е подла "калинка" крадец.15:38 07.06.2021
25 Да,да
До коментар #21 от "Славист":
Тоя като го видя и се хващам за палката. Наглец!15:44 07.06.2021
26 2323
15:53 07.06.2021
27 Перо
16:12 07.06.2021
28 оня
До коментар #4 от "Пич":
Пий си хапчетата:))16:17 07.06.2021
29 Someone
16:21 07.06.2021
30 ПЪТНИК
Коментиран от #31
16:23 07.06.2021
31 Трезво мислещ българин
До коментар #30 от "ПЪТНИК":
Ами тука пишещите да ти отговорят защо ги няма .На тях все им пречат.16:32 07.06.2021
32 1944
16:35 07.06.2021
33 Всъщност
До коментар #15 от "ГЕРБ=БСП=ДПС":
какъвто и контрол да се осъществява по пътищата, липсва ли самоконтролът в главите на шофьорите, ефектът от държавните мерки ще е минимален. Законът за движение по пътищата и правилникът за прилагането му масово не се познават и то в частта им с най-важните правила, които влизат в употреба ежедневно. На курсовете масово новите шофьори не ги учат на нищо. След това като направят нарушение, минават предимно с глоба. Болшинството са го приели като нещо закономерно - нарушаваш, плащаш и с това ти приключват драмите. Когато нарушителите започнат да се разделят с книжките за определен срок дори и за на пръв поглед леки нарушения и влизат в затвора, ако ги хванат да карат без книжки, ефектът ще е далеч от по-силен. А и задръстванията по пътищата и улиците в градовете силно ще намалеят.16:43 07.06.2021
34 Азис
До коментар #12 от "Азим":
Колко първичен коментар подведен от лумпените протестиращи дето не знаят защо стачкуват. Явно искате бспидпс на власт или уплашения чалгар. Защо не протестирахте да има съд за неизпълнени обещания от депутати или отнемане на къщи от богати ромй, а няква оставка дето само дава властта на други.16:45 07.06.2021
35 потребител
16:54 07.06.2021
36 МУТРОГОНЕЦЪТ МУНЧО
17:05 07.06.2021
37 Ангел будалата
17:08 07.06.2021
38 Иванов
18:05 07.06.2021
39 Георги
Коментиран от #42
18:07 07.06.2021
40 Жан Валжан
До коментар #4 от "Пич":
Кой иска да стане милионер?Коментиран от #41
18:09 07.06.2021
41 Жан Валжан
До коментар #40 от "Жан Валжан":
На 11-ти юли дайте гласа си за ПП „Лявата алтернатива“.18:10 07.06.2021
42 МИХО
До коментар #39 от "Георги":
Абе верно е това ама так го служиха ГЕРБ на хранилката на измислената агенция - пътна безопастност. КАТ кво ще праят тогава - само ще глобеват ли?19:09 07.06.2021
43 Jacques Yves Moineau
До коментар #23 от "Знайко":
Прав си. Коментара ми беше саркастичен. Само че в страна като България този тип мислене се приема за нормално (за съжаление )02:44 08.06.2021