В 19.00 часа беше възстановено движението на товарни автомобили с обща маса над 10 тона по Дунав мост, съобщиха от агенция "Пътна инфраструктура". Преминаващите трябва да се движат с около двайсетина км/ч.
Движението на тежкотоварни автомобили беше временно прекъснато заради повреда на настилката на мостовото съоръжение.
Шофьорът Иван Димитров, който е на опашката от ТИР-ове на ферибота в Свищов, не е съгласен с твърденията, че причината за зейналата дупка на Дунав мост е неправилно снегопочистване с булдозери, които са изкъртили снадките по моста:
Преди година и половина, когато правиха ремонта на моста, тези снадки не бяха подравнени на едно ниво с асфалта. Каквото и да преминеше оттам, независимо дали ТИР или лек автомобил, там се получаваше едно блъскане, в смисъл такъв, че самата снадка беше по-ниска от асфалта. Това е прекомерко натоварване на моста, опашката на Дунав мост за влизане в България е от единия край, около километър и нещо е дълъг моста, представете си колко ТИР-а се събират, с какъв тонаж и за какво става въпрос. Отделно камионите, които влизат към Румъния и отделно влакът, който минава отдолу. Когато сме на моста отгоре, каквото и да минава, целият мост се люлее, имаме чувството, че всеки момент ще подаде и ще падне.
Ако ме слушат колегите, никой да не идва в Свищов, опашката е огромна. Ние сме тук от вчера от 6 часа, засега има около100-150 камиона и доколкото разбрах от полицаите, които работят тук, има един ферибот, който е 5-местен, дошъл е и някакъв на помощ с 3 места за камиони. Искам да поздравя общината на Свищов, хората се съобразиха с нас, донесоха ни сандвичи, донесоха ни минерална вода..., каза пред БНР шофьорът на ТИР Иван Димитров, който чака на дълга опашка на ферибота Свищов-Зимнич.