От Института за пътна безопасност настояват да се провери плащане, направено в последните дни на старата година по инхаус поръчките за АМ „Хемус“. За целта адресират сигнал до министъра на вътрешните работи Бойко Рашков.
„Това е добре позната практика при предишно управление на пътищата. Само по себе си не е нарушение, това е индикатор“, каза пред БНР Богдан Милчев, който оглавява Института за пътна безопасност.
От института призовават Рашков да провери дали има „само плащания по фактури“ и дали определени дейности са били извършвани.
Богдан Милчев смята, че около „Хемус“ има „огромен цирк, който ни се разиграва, а потърпевши сме всички ние“.
Според него няма да стане по-лошо, ако бъде извършена такава проверка, защото общественото доверие и без това е ниско. Богдан Милчев огласи и съмнения относно министъра на регионалното развитие Гроздан Караджов, но допълни, че засега е рано да се правят заключения.
„Когато той беше предложен за министър на транспорта, в програмата на ИТН беше прието, че АПИ трябва да бъде в Министерство на транспорта. Когато вече няма той да е министър на транспорта, а ще е регионален, те защитаваха като лъвове позицията, че трябва да бъде при Гроздан Караджов. Ако той утре бъде предложен за министър на здравеопазването, пътищата трябва да отидат в здравеопазването. ИТН, тяхната политика не е принципна, а следва човека. Където е министър г-н Караджов, там трябва да са пътищата. Това буди много сериозно съмнение.“
„Имаме абсолютно основание да смятаме, че той не е част от ИТН, а от една друга група, която се занимава с пътищата“, заяви Богдан Милчев в предаването „Преди всички“.
„Имаме много сериозно съмнение, че нещата не са такива, каквито ни се представят“, коментира той.
Според Богдан Милчев трябва да се изчака, защото има „косвени данни, но те са още много малко“.
„Шефът на АПИ, който е назначен, идва от една строителна фирма, която има интереси и работи в Столична община много сериозно“, поясни Милчев.
„В Столична община няма инхаус, обаче в СО всички сме убедени, че обществените поръчки по строежа на пътищата в столицата не са прозрачни и са нагласени, и се дават на конкретни фирми и постоянно има скандали. И постоянно се прави ремонт на ремонта на ремонта.“
Когато съмненията станат достатъчно на брой и имаме повече от 5 косвени данни, че някой върши нещо не както трябва, ще подадем тази информация, увери Богдан Милчев.
„Не искам да бързаме да правим заключения. Имаме само притеснения, затова бием камбаната преди да се е случило каквото и да било“, поясни Богдан Милчев.