„Причините за катастрофата трябва да се търсят в няколко аспекта. На първо място подготовката на младите водачи - тя куца, тъй като в тази сфера има много голям сив сектор“, каза в предаването „Тази сутрин“ председател на Асоциацията на пострадалите при катастрофи Владимир Тодоров.
Той направи коментара си във връзка с катастрофата, станала на бул. „Сливница“, където в понеделник живота си загубиха млади мъж и жена. 18-годишен шофьор ги помете, докато пресичат на пешеходна пътека.
По думите на Тодоров автошколите крадат от часовете по кормуване. Курсът предполага каране в тъмната част на деня, но това се спестява, твърди той.
Според него сега вече може да се сложат камери, легнали полицаи или и двете на мястото, където е станала катастрофата, но ще е „след дъжд качулка“.
По думите пък на адвокат по делото „Семерджиев“ Пламен Димитров имало и прилики, и разлики с делото за катастрофата на "Черни връх". Приликите били двамата убити младежи, а разликите, че при делото „Семерджиев“ имало употреба на наркотици и фалшива книжка.
„Възможно е кръвните проби да са различни от полевите тестове, които е направило 18-годишното момче. Възможно е и на дрегера да отчете по-малко, отколкото кръвната проба“, посочи той.
„Липсва полигонът и обучението на младите водачи“, каза в предаването бившият директор на Пътна полиция-София Тенчо Тенев.
По думите му няколко фактора са причинили катастрофата - надценяване на автомобила и на качествата на шофьора.
„До момента, спрямо миналата година, има 40 тежки произшествия повече в София, с 8 убити повече и с 50 ранени повече“, посочи той.
Той добави, че легналите полицаи карали шофьорите да намалят с 40-50 км/ч.