Отидете към основна версия

689 0

До 3,5 години всички сгради с технически паспорт

  • паспорт-
  • собственост-
  • сгради

До края на 2012 година всички сгради трябва да имат съставен технически паспорт. Това предвижда Законът за управление на етажната собственост. Техническият паспорт се издава при условията и по реда на Закона за устройство на територията (ЗУТ) за всяка сграда в режим на етажна собственост, пише още в новия нормативен акт. Безсрочното съхранение на документа е задължение на председателя на управителния съвет (управителя) на етажната собственост.

Технически паспорт се съставя за завършени нови сгради преди въвеждането им в експлоатация, след извършени основни ремонти, преустройство и основно обновяване в 6-месечен срок от завършването им, както и за съществуващи сгради, които към датата на влизане в сила на закона са въведени в експлоатация. Именно за тях важи крайният срок - 31 декември 2012 г. Текущият контрол върху изпълнението на мерките, записани в техническия паспорт на сградата, се упражнява от кмета на общината или района.

Очаква се цената на въпросния документ да е 200-300 лв. на апартамент и затова тя трябва да се покрие от еврофондовете, отпускани на общините, предложиха от Гражданско сдружение срещу корупцията и незаконното строителство.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини