Отидете към основна версия

8 920 15

Хранителните вериги продължават с покупката на терени

  • парцели-
  • верига-
  • хипермаркет-
  • лидл-
  • магазини

По време на криза най-бързо се развиват хипермаркетите. Едно от доказателствата за това са плановете на германската верига „Лидл”. Тя планира до края на юни да открие нови 40 магазина в 33 града. От тях 22 ще бъдат обекти на бившата „Плюс”, която беше купена от „Лидл” през есента на миналата година. Два магазина от „Плюс” ще бъдат закрити – в Севлиево и Левски.

Втората вълна от нови магазини на „Лидл” се очаква през есента. Търсят се терени с големина около шест декара, за да може да се спази процентът на озеленяване искан от общината и да има достатъчно паркоместа. Справка в сайта imot.bg показва, че е трудно да бъдат намерени терени с подобна големина на ключови позиции в столицата. Такива се оферират във Враждебна, някои части на Люлин, Малинова долина, Хаджи Димитър, Горубляне и Чепинци. Най-скъпо се оферира имот в Горубляне – 1 200 000 EUR. Теренът е с лице към магистралата. В Люлин 4 подобен терен се оферира за 540 000 EUR. Хипермаркетите се изграждат за три-четири месеца. Срокът може да бъде удължен с около месец и половина, ако почвата е блатиста или пък метеорологичните условия са лоши.

Някои от веригите, като например „Билла”, се насочиха и към наемане на обекти на ключови позиции. „Гъвкави сме в търсенето на такива топ места. Двата основни критерия са локацията да е смислена и да не сме по-лошо позиционирани от директен конкурент. Ако тези две условия са изпълнени, „Лидл” няма проблем да преговаря за наемането на нестандартен магазин”, обяснява Милена Драгийска, управител на „Лидл България”.

На ключови места, като Детелината на Ботевградско шосе и до бензиностанция „Шел” при изхода за северната магистрала, „Лидл” е придобила терени на смесен принцип – между аренда и право на строеж.

Поставете оценка:
Оценка 3 от 1 гласа.

Свързани новини