По време на криза най-бързо се развиват хипермаркетите. Едно от доказателствата за това са плановете на германската верига „Лидл”. Тя планира до края на юни да открие нови 40 магазина в 33 града. От тях 22 ще бъдат обекти на бившата „Плюс”, която беше купена от „Лидл” през есента на миналата година. Два магазина от „Плюс” ще бъдат закрити – в Севлиево и Левски.
Втората вълна от нови магазини на „Лидл” се очаква през есента. Търсят се терени с големина около шест декара, за да може да се спази процентът на озеленяване искан от общината и да има достатъчно паркоместа. Справка в сайта imot.bg показва, че е трудно да бъдат намерени терени с подобна големина на ключови позиции в столицата. Такива се оферират във Враждебна, някои части на Люлин, Малинова долина, Хаджи Димитър, Горубляне и Чепинци. Най-скъпо се оферира имот в Горубляне – 1 200 000 EUR. Теренът е с лице към магистралата. В Люлин 4 подобен терен се оферира за 540 000 EUR. Хипермаркетите се изграждат за три-четири месеца. Срокът може да бъде удължен с около месец и половина, ако почвата е блатиста или пък метеорологичните условия са лоши.
Някои от веригите, като например „Билла”, се насочиха и към наемане на обекти на ключови позиции. „Гъвкави сме в търсенето на такива топ места. Двата основни критерия са локацията да е смислена и да не сме по-лошо позиционирани от директен конкурент. Ако тези две условия са изпълнени, „Лидл” няма проблем да преговаря за наемането на нестандартен магазин”, обяснява Милена Драгийска, управител на „Лидл България”.
На ключови места, като Детелината на Ботевградско шосе и до бензиностанция „Шел” при изхода за северната магистрала, „Лидл” е придобила терени на смесен принцип – между аренда и право на строеж.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 различен
Коментиран от #2
18:43 08.09.2011
2 qwe
До коментар #1 от "различен":
Ами като няма производство, така ще е. Дайте да създадем такова. Ама за производството са нужни години, а тук всичко се разруши и разграби последните 20 години.18:43 08.09.2011
3 bubblehead
Коментиран от #4
18:43 08.09.2011
4 asd
До коментар #3 от "bubblehead":
Абе каква криза в яденето. Човек може да престане да кара кола, да не ходи на почивка и да спести от всчико друго, но не и от храна. Много добре са си хранителните вериги. При тях криза няма да има, особено дискаунт веригите.18:43 08.09.2011
5 различен
Коментиран от #13
18:43 08.09.2011
6 pecan
18:43 08.09.2011
7 А
18:43 08.09.2011
8 кольо
18:43 08.09.2011
9 различен
18:43 08.09.2011
10 ro6la
18:43 08.09.2011
11 различен
18:43 08.09.2011
12 Натара
18:43 08.09.2011
13 Пешо
До коментар #5 от "различен":
Не съм съгласен. Бившите заводи и предприятия ги изкупиха само "отговорни другари" и естествено след като ги ограбиха, източиха и т.н. те фалираха.Това явно е логичен завършек на един "ПРЕХОД".
Нека не обвиняваме чужденците за нашия хал.
18:43 08.09.2011
14 ZLATINA
18:43 08.09.2011
15 Пазар
18:43 08.09.2011