Last news in Fakti

31 Март, 2011 09:01 8 904 15

Хранителните вериги продължават с покупката на терени

  • парцели-
  • верига-
  • хипермаркет-
  • лидл-
  • магазини

По време на криза най-бързо се развиват хипермаркетите. Едно от доказателствата за това са плановете на германската верига „Лидл”. Тя планира до края на юни да открие нови 40 магазина в 33 града. От тях 22 ще бъдат обекти на бившата „Плюс”, която беше купена от „Лидл” през есента на миналата година. Два магазина от „Плюс” ще бъдат закрити – в Севлиево и Левски.

Втората вълна от нови магазини на „Лидл” се очаква през есента. Търсят се терени с големина около шест декара, за да може да се спази процентът на озеленяване искан от общината и да има достатъчно паркоместа. Справка в сайта imot.bg показва, че е трудно да бъдат намерени терени с подобна големина на ключови позиции в столицата. Такива се оферират във Враждебна, някои части на Люлин, Малинова долина, Хаджи Димитър, Горубляне и Чепинци. Най-скъпо се оферира имот в Горубляне – 1 200 000 EUR. Теренът е с лице към магистралата. В Люлин 4 подобен терен се оферира за 540 000 EUR. Хипермаркетите се изграждат за три-четири месеца. Срокът може да бъде удължен с около месец и половина, ако почвата е блатиста или пък метеорологичните условия са лоши.

Някои от веригите, като например „Билла”, се насочиха и към наемане на обекти на ключови позиции. „Гъвкави сме в търсенето на такива топ места. Двата основни критерия са локацията да е смислена и да не сме по-лошо позиционирани от директен конкурент. Ако тези две условия са изпълнени, „Лидл” няма проблем да преговаря за наемането на нестандартен магазин”, обяснява Милена Драгийска, управител на „Лидл България”.

На ключови места, като Детелината на Ботевградско шосе и до бензиностанция „Шел” при изхода за северната магистрала, „Лидл” е придобила терени на смесен принцип – между аренда и право на строеж.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 различен

    22 9 Отговор
    Това е едно от нещата,което сьсипва бьлгарската икономика.Тези вериги продават основно нискокачествени вносни стоки.Всяко пазаруване от тях довежда до развитие на чужди икономики и разкриване на работни места извьн България.Не се чудете защо безработицата се увеличава,това е една от причините.Освен това печалбата от тези вериги /която не е никак малка/ се изнася също от България и парите в обръщение намаляват.Хубаво е човек да си зададе въпроса защо ни приеха в евросъюза.

    Коментиран от #2

  • 2 qwe

    12 4 Отговор

    До коментар #1 от "различен":

    Ами като няма производство, така ще е. Дайте да създадем такова. Ама за производството са нужни години, а тук всичко се разруши и разграби последните 20 години.
  • 3 bubblehead

    8 8 Отговор
    Наааа, тия магазинерите не знаят какво правят! Няма друго обяснение. Със сигурност не знаят каква страаашна криза иде, страааашна! Ха-ха-ха! Страшна!

    Коментиран от #4

  • 4 asd

    10 0 Отговор

    До коментар #3 от "bubblehead":

    Абе каква криза в яденето. Човек може да престане да кара кола, да не ходи на почивка и да спести от всчико друго, но не и от храна. Много добре са си хранителните вериги. При тях криза няма да има, особено дискаунт веригите.
  • 5 различен

    9 5 Отговор
    До gve.За това че няма производство помогнаха много и западните фирми.Доидоха в България купиха си конкурентните предприятия,уволниха работниците,нарязаха машините,сьбориха сградите и след това разпродадоха парцелите.Вече нямат конкуренция,продават на каквито цени си искат и у нас и в чужбина-нека им е зле.Не се чудете защо цените растат-това сьщо е една от причините.

    Коментиран от #13

  • 6 pecan

    9 1 Отговор
    за съжаление западните инвеститори инвестират главно в търговски вериги.донякъде и българските търговци и производители сме си виновни че стана така давайки им най различни ценови преференции и входни продуктови такси.що се отнася до евреиската верига лидл-кауфланд/алди е с германци собственици/тя е известна в европа с ниските си цени и качество и бедния български народ е идеален клиент за нея.
  • 7 А

    8 3 Отговор
    ПОЗДРАВЛЕНИЯ за коментар 1-различен!ТОВА Е ГОЛЯМАТА ИСТИНА!Ще Ви добавя, че и подбора на място-терен не е случаен:около по-бедния купувач и то на общинска земя.
  • 8 кольо

    3 1 Отговор
    1-различен напълно си прав, но отдавна е казано " Да го духат бедните ! " А ние сме точно такива...
  • 9 различен

    6 0 Отговор
    Духат го не бедните,а простите.Нищо че сме беди,човек трябва да има чувство за собствено достоинство.Това,че исторически неблагоприятно са се стекли нещата за нас,не трябва да ни прави роби.Тази верига се разви много бьрзо.Защо ли?Защото „Шварц груп„ собствениците на Лидьл и Кауфланд са се обьрнали за помощ кьм германското правителство за заем от 200 милиона евро/безлихвен/,за да си изградят веригите в Бьлгария и Румьния.Това се нарича протекционизам,и на нас ни е забранено да го правим.Вьпросьт е кога бьлгарското правителство ще отпусне на моята тьрговска фирма 200, 20 милиона или 2 лева,за да изградя верига бьлгарски магазини,които да продават основно бьлгарски стоки,в Германия?Точно никога.За това ни приеха в евросьюза.Имаше две световни воини-воини за пазари.Като не можаха военно да ни заробят,ще ни заробят икономически.
  • 10 ro6la

    5 2 Отговор
    Не разбирам какво толкова се ядосвате, на последно стъпилите на пазара, хранителни вериги. Защо , преди това , не обсъдите ниското качество на хранителните продукти в страната като цяло, и на липсата на каквито и да било български плодове и зеленчуци, сравнено с вноса на такива.Няма да коментирам цените.Аз пазаря в Лидъл от години и не съм чула за недоволен германец, швейцарец, италианец,....Нека не "плюем" качеството на чуждите стоки, като нямаме собствени конкурентноспособни такива.Да са живи и здрави, малкото останали български села - единствени производители на натурални качествени храни. Защото, ако трябва да плащам "луди" пари за салам с надпис "направен по бдс"(стара планина), по-добре да си пазаря от Лидъл.
  • 11 различен

    7 1 Отговор
    До ro6la.Качеството на храните е сьщо функция на големите вериги.Те изнудват производителите за отстьпки по големи от 30-40%,цени много често по ниски от производствените.Какво му остава на производителя-да влоши качеството,за да остане нещо иза него.Липсва селскостопанска продукция?Как няма да липсва,като бьлгарският фермер не получава и половината субсиди,които получава европеиския му сьбрат.Ако ги получи изобщо,или след година две.А за Лидьл в Италия-това там е наи мизерния магазин.От него пазаруват само негри и араби.За италианците е обидно да пазаруват там-те пазаруват от други италианци/по между си/.По този начин парите остават в Италия-там се разкриват работни места,а не в чужбина.Номенклатурата на продаваната стока в Метро Италия,Австрия или Германия е много ограничена-10-20% от тази в нашето Метро-защо ли?Ако утре си без работа не се чуди-и ти си подпомогнала това.Дьржавата нехае за малкият и среден бизнес-тя се интересува само от големите пари/комисионни/и далавери,а точно малкият и среден бизнес сьздават работни места.В нормалните икономики те формират до 80-90%от брутният вьтрешен продукт.Поради тези и ред други причини сме на този хал.
  • 12 Натара

    2 1 Отговор
    Пропуснали са втората част на заглавието - "... и източването на капитал от страната"
  • 13 Пешо

    2 0 Отговор

    До коментар #5 от "различен":

    Не съм съгласен. Бившите заводи и предприятия ги изкупиха само "отговорни другари" и естествено след като ги ограбиха, източиха и т.н. те фалираха.
    Това явно е логичен завършек на един "ПРЕХОД".
    Нека не обвиняваме чужденците за нашия хал.
  • 14 ZLATINA

    0 2 Отговор
    АЗ ПАЗАРУВАМ ЕЖЕСЕДМИЧНО ОТ ТАЗИ ВЕРИГА МАГАЗИНИ И СЪМ БЕЗКРАЙНО ДОВОЛНА ОТ СТОКИТЕ.ИМАМ ПРЕДЛОЖЕНИЕ ЗА ОТКРИВАНЕ НА НОВ МАГАЗИН В ЛЮЛИН-10ЧАСТ ИМА ГОЛЕМИ ТРЕВНИ ПЛОЩИ М/У БЛОКОВИТЕ №107 №120 И НОВАТА ДЕТСКА ГРАДИНА.
  • 15 Пазар

    2 0 Отговор
    Евала различен! Чудесен анализ на големите търговски вериги! Няма какво да се добави. А че те са единствените, които купуват сега парцели, да така е. Населението ни се превръща в маргинали, които все пак трябва да ядат нещо, разбирай ужасни боклуци.