Отидете към основна версия

4 942 10

До 3.5 години ще има трети лъч на метрото

  • метро-
  • трети лъч-
  • строителство

От 20 януари започва изграждането на третия лъч на столичното метро. До три години и половина трябва да са готови седем станции, за които вече има одобрен план. Осмата станция е на етап търг. Първият етап от строителството ще е доста сложен, тъй като трябва да се премине през съществуващите две метростанции. Става дума за отсечка от 7 км, която включва част от реки и подпочвени води

С пускането на третата линия се очаква подземната железница да се използва от близо 500 000 души.

Първата копка, която ще бъде направена утре е при Малък градски театър „Зад Канала” и ще свързва центъра с кв. „Красно село”. Вторият етап обхваща отсечка от 4 км. с 4 спирки. Той ще е в посока „Овча купел” и прогнозите са, че ще обслужва около 130 000 души.

„През следващите 3 години метрото ще свързва "Горна баня", "Овча купел" с централна градска част и с "Хаджи Димитър". Ще има и кръстовище на две нива на Красно село", каза на пресконференция кметът на София, Йорданка Фандъкова.

Новите мотриси ще са от компанията Siemens. 20 мотриси ще бъдат предоставени на два етапа и доставка на още 10 влака включва третият етап, уточни инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на „Метрополитен”. Той уточни, че ще има и още едно депо за мотриси, което ще е в автобусно депо „Земляне”.

Особеното при третия лъч на метрото е, че пероните ще бъдат изолирани от релсите със стъклени прегради, чиято височина ще е 1.5 метра. Отварянето на преградите ще се контролира от ватмана.

Къде ще има задръствания?

Безспорно, както при първите два лъча на метрото, и при третия се очаква създаване на невралгични точки в центъра на София. На първо място задръствания ще има в района на Малък градски театър „Зад Канала”, районът около НАД, паметника „Патриарх Евтимий". Там пътните платна ще са стеснени, поради изграждането на строителни площадки. Част от спирките на градския транспорт също ще бъдат преместени. В района на бившия Нотариат, при кино „Одеон” и НДК ще бъдат изградени по две строителни площадки.

При Орлов мост третият метродиаметър ще е на дълбочина 20 метра, а при НДК на 19 метра. Затрудненията за шофьорите ще продължат от утре до 23 март. Друга невралгична точка ще е на кръстовището на булевардите „Пенчо Славейков" и бул. „Прага".

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини