Отидете към основна версия

10 959 10

Ритейл парковете ще изместят моловете

  • мол-
  • ритейл паркове-
  • търговски центрове-
  • пазар-
  • тенденции

Търговците желаят да се разрастват към по-малки населени места

Снимка: М. Богданова ©

Строителството на молове вече не е целесъобразно. „В първите години от развитието си пазарът на търговски площи растеше предимно в сегмента на шопинг центровете. Смятаме, че потенциалът за нови проекти в него вече се изчерпва и виждаме развитие на други формати, като ритейл парковете в по-малките областни градове“, казва Иван Граматиков, мениджър „Търговски площи“ в Cushman & Wakefield Forton. В унисон с европейския тренд, българският пазар навлиза в по-зрял етап от развитието си с по-умерен ръст на предлагането, по-конкурентна среда и по-отчетлива сегментация.

Първото тримесечие на 2019 г. приключи с лек ръст на предлагането на търговски площи извън София, показва тримесечният доклад на компанията. Най-големият проект, който отвори врати беше Delta Planet Mall във Варна – 37 000 кв.м отдаваема площ. Това е и единственият нов търговски център в Морската столица от 2010 г.

С този проект, градът се изкачи на втора позиция по обем в страната – с общо 122 000 кв.м площи в шопинг центрове.

Бъдещето са ритейл парковете. Основният фактор за тяхното развитие е, че търговците желаят да се разрастват към по-малки населени места.

В София пазарът остава доминиран от търговските центрове, като делът на свободните площи в тях остава около 9%. Очакванията са към средата на 2019 г. той да намалее чувствително до приблизително 5%-6% от общото предлагане. Прогнозната е свързана с очакваното отваряне на част от освободените от Carrefour и Piccadilly площи в търговски центрове, които бяха отдадени на нови наематели.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини