Отидете към основна версия

2 561 5

Моловете – тест за предприемачите

  • мол-
  • търговски център-
  • инвеститор-
  • forton
Снимка: М. Богданова ©

Игра на нерви – така накратко може да се определи пазара на търговски площи в моловете през последните месеци. След като някои от проектите бяха замразени, три години след началото на кризата част от предприемачите прецениха, че няма да могат да „преглътнат” загубата от вложеното до момента и размразиха строежите. Част от обектите трява да са готови до края на тази и началото на следващата година. Големият въпрос е колко наематели ще имат. За съжаление, в ситуация на криза, отговорът на този въпрос идва няколко месеца преди прерязването на лентата на обекта. Така излиза, че в голяма степен предприемачите работят при доста висока несигурност.

„Последните 3 до 6 месеца преди откриването на един търговски център са най-активни за отдаването под наем. Очакваме значителен брой сделки за площи в Paradise Center и Bulgaria Mall да се сключат през втората половина на 2012 г. Пазарът ги приема с интерес, както заради ключовите локации, така и защото са с нови за нашия пазар концепции”, коментира Димитър Киферов, мениджър Търговски центрове във Forton.

Към момента на територията на страната има 594 400 кв.м търговски площи пуснати в експлоатация. В етап на строеж в момента са още 239 500 кв.м.

„Сериозните наематели не могат да си позволят да не влязат в новите молове, защото отсъствието им от актуалните атрактивни търговски локации ще доведе до загуба на пазарен дял. С увеличения брой обекти те очакват да затвърдят пазарната позиция на брандовете си, дори и да не постигнат краткосрочно увеличаване на печалбите си.”, обяснява Сергей Койнов, изпълнителен директор на Forton International.

На кого могат да разчитат инвестиралите в търговски центрове предприемачи. Клиентите са основно три групи:

1. Тези, които вече познаваме от съществуващите търговски центрове.

2. Новите марки, които ще стъпят за първи път в България.

3. Ритейлърите – една група с потенциал, чието поведение тепърва ще се анализира. Това са търговци, които познаваме от главните улици, но до момента са без присъствие в мол.

Дори тези три групи търговци да наемат площи в новите молове, остава под въпрос какъв процент от обекта ще бъде запълнен, а това в период на криза определено е добър тест за предприемачите.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини