Airbnb затваря вътрешния си бизнес в Китай. Всички реклами за наем на недвижими имоти в Китай ще бъдат премахнати това лято, сочат двама независими източника.
Airbnb официално стартира бизнеса си в континентален Китай през 2016 г. и се сблъсква с нарастващата конкуренция от местни играчи. Сегментът вече е скъп и труден за работа. Пандемията изостри тези проблеми и засили тяхното въздействие, коментират специалисти.
Въпреки вътрешната марка и назначаването на съоснователя на Airbnb Нейтън Блечарчик, оставането в Китай генерира приблизително 1% от приходите на платформата през последните няколко години.
Източници твърдят, че задграничните пътувания от Китай са се превърнали в по-печеливша възможност за Airbnb и компанията ще се съсредоточи върху предоставянето на резервации за задгранични китайски пътници. Airbnb ще запази офиса си в Пекин със стотици служители.