Всеки човек инстинктивно знае, че това е така: червените бонбони са най-вкусни. Под червено, разбирайте всички нюанси на този цвят — от наситеното рубинено червено до бледо розовото. Дори когато не можем да кажем какво точно е ароматът на тези бонбони — ягода, череша, диня — ние вътрешно знаем, че те ще са по-вкусни от останалите, които стоят до тях на рафта за бонбони.
Но защо това е така? Според експерти по маркетинг и психолози, интервюирани от списание Slate, вкусът и цветът оказват влияние върху нашите избори по начин, който поставя червеното и розовото на първо място по много и най-различни причини.
Чарлз Спенс, психолог от университета в Оксфорд, обяснява пред списанието, че причината за това се крие в природата. Червеният цвят често показва зрялост и сладост.
Тогава защо производителите на бонбони се занимават да правят бонбони с други цветове? Просто е. Хората обичат да имат избор. Това ги кара да чувстват, че държат нещата под контрол, а и разнообразието със сигурност е по-малко скучно от еднообразието, обяснява Спенс.