Отидете към основна версия

1 509 5

Режисьорът на "Аз, роботът" обвини Илон Мъск в плагиатство (СНИМКИ)

  • илон мъск-
  • аз роботът-
  • режисьор-
  • робот-
  • автомобили-
  • тесла-
  • дизайн-
  • филм-
  • научна фантастика

Алекс Прояс показа удивителната прилика между филма му от 2004 г. и новите дизайни на роботи и коли на Мъск

Кадър: "Аз, роботът"

В четвъртък съоснователят и главен изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск представи дългоочаквания поглед към бъдещето с моделите на новите си прототипи за самоуправление: cybercab и robovan. На тържеството присъстваше и новият робот Optimus на Tesla, който сервираше напитки и забавляваше тълпата.

Дали роботът Оптимус действително е бил напълно автономен, или по-скоро е бил управляван от разстояние, е (много) спорно.

Един човек обаче, който изглеждаше доста сигурен за произхода на тези проекти, беше режисьорът на „Аз, роботът“ Алекс Прояс. Режисьорът публикува оплакването си директно в притежаваната от Мъск социална медия X, коментирайки: „Хей, Илон, може ли да ми върнеш дизайните, моля?“

В публикацията се съдържаха изображения на автономните полицейски сили на „Аз, роботът“ един до друг до бота на Оптимус, транспорта във филма от 2004 г. до робота на Тесла и футуристичен автомобил от филма на Прояс до киберкабината.

Действието на филма от 2004 г. с Уил Смит в главната роля се развива в бъдещия свят на Чикаго през 2035 г., вдъхновен от сборника с разкази на известния автор на научна фантастика Айзък Азимов от 1950 г. Сюжетът е съсредоточен около детектив (Смит), който се опитва да разгадае объркано убийство, което може да е, но може и да не е причинено от член на автономната полиция на име Сони (в ролята Алън Тюдик).

Подобно действие би трябвало да е невъзможно, тъй като всички роботи в бъдещето се ръководят от научнофантастичния трактат „трите закона на роботиката“. Закон номер едно - роботът не може да нарани човек. Закон номер две, роботът трябва да се подчинява на заповедите, дадени от хората, освен ако те не противоречат на първия закон. И закон номер три, роботът трябва да се защитава, ако това не противоречи на първия или втория закон. Но ето го и обратът: детективът ненавижда роботите и техните глупави закони, така че е безумно, че именно той е натоварен с разгадаването на този случай.

Известен най-вече с работата си като режисьор на „Гарванът“ (версията от 1994 г.) и филма „Тъмният град“ от 1998 г., Прояс напоследък пише мислите си за изкуствения интелект и киноиндустрията като цяло в своя акаунт в Patreon и в момента е в процес на продуциране на друг научнофантастичен филм „R.U.R.“.

Поставете оценка:
Оценка 2.9 от 11 гласа.

Свързани новини