Отидете към основна версия

5 391 6

Малка Венеция по български

  • малка венеция-
  • български-
  • милен ганев
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Възможно ли е Копривщица, Ковачевица, Боженци и др. наши популярни туристически дестинации да се превърнат в родната Венеция? Загубите от отлива на туристи, който порази страната ни през отминалото лято, може да бъде компенсиран само с авангардни решения. До този извод стигнаха водещите фигури в бранша на спешна среща в сладкарница в столичния кв.Враждебна. Представители на каймака на най-популярните ни туроператори, както и държавни чиновници в продължение на два дни бистриха възможните изходи от нерадостната статистическа реалност.

Почти единодушно бе наложено виждането за нуждата от качествено нов подход в предлагането на туристическите услуги. Все пак, за да бъдат избегнати каквито и да било рискове за топ-курортите ни, обект на експерименталния подход първоначално щели да бъдат населени места без ски-писти и излаз на море.

Според една от идеите, градът-музей Копривщица скоро може да се превърне в малка Венеция. На мястото на калдъръмените улички в дълбоки канали ще се носят рециклирани гондоли с туристи. Така романтиката от Канале Гранде ще се слее с националната гордост от историческата памет. Гондолиерите ще пеят на италиански наши бунтовни песни, докато превозват влюбени и други зяпачи от музеи към механи, стаи за гости и обратното. Крайното решение по демократичен почин ще бъде оставено на местните хора, които сами на обществено обсъждане ще преценят, бива ли калдъръмът да отстъпи място на гондолите. На този етап индикациите сочат,  че местното население не е узряло за подобно новаторство и по-скоро е против идеята. Хората питат, какво ще стане с изкопания калдъръм? Дали няма да бъде замъкнат да краси дворовете на някои? Отново ли обществената поръчка ще бъде възложена на печално известни в региона фирми като „Ровим днес“ „Нова яма“ и „Изкоп 2000“?

По почина на панагюрци, възмутените копривщенци възнамеряват да организират протестно групово изпяване на „Боят настана“ или „Къде си вярна ти любов народна“. Емблематични имена в туристическия бранш предвиждат да се включат в провеждането на разяснителна кампания по места, която да успокои духовете и да вдъхне надежда на населението за един по-добър живот.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.

Свързани новини