Отидете към основна версия

13 516 153

Йонко Иванов пред ФАКТИ: Как този Георги се е движил цял ден из София с чужди номера и синя лампа? (снимки)

  • йонко-
  • иванов-
  • катастрофа-
  • георги-
  • семерджиев-
  • жертви

Има „магически кръг“ от хора, които имат властта да се чувстват недосегаеми и над закона, казва експертът по авто-мото подготовка

Снимка: БГНЕС
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Тежката катастрофа в София, която предизвика Георги Семерджиев и при която уби две млади жени – на 22 и 26 години, предизвика голям обществен отзвук. Йонко Иванов, председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка, е бил на мястото на инцидента. Ето какво сподели той пред ФАКТИ.

- Г-н Иванов, станахме свидетели на поредната тежка катастрофа в София. Вие сте били на мястото. Какво видяхте?
- Вижте. Проблемът е в цялостното отношението на държавата към хора като този водач, който има много нарушения. Този шофьор не е единичен случай. Той е извадка от една статистическа група, за която никой не може да каже колко човека са – 10,150, 1000… Говоря за хора, които са над закона. Те са от кримиконтингента. Полицията я е страх да вземе отношение за тяхното действие на пътя. Било това, че над тези хора има други, които им помагат, било защото след това самите полицаи, дръзнали да направят нещо, ще си имат проблеми. Това е реалността у нас. Виждаме млади хора – на по 20-25 години, които карат скъпи и луксозни коли… Самият факт, че въпросният Георги кара кола с немски номера и швейцарска книжка, която най-вероятно е фалшива, означава, че това е затворен кръг. Като почнем от номерата и лампата – но тя струва 50 лева и можеш да я купиш отвсякъде, палката и т.н. Има и други неща, които са намерени в колата, но за момента никой не иска да ги казва. Докато бях на място, се коментираше това.

- Какво видяхте на мястото…
- На пръв прочит, лично за мен, като че ли следите бяха заличени с пясък. Когато се прави оглед и автотехническа експертиза, не видях следи от начина, по който е станало произшествието. Нямаме следи от спирачен път, предвид високата скорост. Но никъде не стана ясно дали камерите са засекли движението на този автомобил. По това време колата се е движила по големите булеварди в София. А това е важно да се направи, защото така ще стане ясна скоростта, с която се е движил водачът. Има достатъчно методи, за да се установи това.

- Засечката от камера до камера, най-малкото…
- Има и други начини. Това, което мен ме изуми, бе, че не стана ясно точно мястото на удара и откъде се е движил джипът на Георги. Имам предвид контактната точка на удара между двете МПС-та, която да бъде обозначена и на повторния оглед да бъде отправна точка за автоекспертизата. Последната версия бе, че джипът се е движил по трамвайните линии. Но дали той излиза от тунела на НДК, или продължава движението си от бул. “България“ към хотел „Хемус“... Дали в последния момент е заобиколил колите, или още от НДК се е движил по трамвайните линии – не се разбра. Или пък нямаше желание да се каже. И при тази ротация, която се получава при удара с таксито, удря се в тротоара, удря се и в асансьора, аз не видях следите да бъдат описани. Не става ясно къде са били жертвите в момента на удара, което обикновено са отбелязва от посетилите мястото на инцидента. Интересно е и това защо този булевард точно на това място не е добре осветен, въпреки че там стават доста често инциденти, въпреки че има МОЛ, заведения и т.н. На камерите, от това което се видя по телевизиите, не стана ясно движението на джипа. При такова сериозно ПТП, в което има загинали, сутринта колите бяха махнати от мястото и всичко бе покрито с пясък. Не видях нито къде са били телата на починалите, използвам ви да изкажа съболезнования на близките, нито колите. Как вторият оглед по светло ще помогне? Коментираше се, че в джипа е имало още две момичета, че е имало мотоциклет и друг автомобил. В един момент тези следи изчезват. После прокурор се появи и каза, че по обед днес пак ще има оглед. И какво ще се види, питам аз?

- Трагедията е голяма, но какъв извод може да се направим, за да подобрим нещо в обществото и стане така, че такива инциденти да са по-малко?
- Пак се връщам към това какъв контингент са тези хора, които си позволяват да карат пили и дрогирани. Знае ли се бройката на тези хора? Преди 2 години предложихме на депутатите шофьорите, хванати да карат след употреба на наркотици, на всеки 6 месеца да се тестват на случаен принцип. Ако и тогава дадат положителен резултат, да им се взимат правата и да носят наказателна отговорност. Депутатите решиха тогава, че това е маловажно, както и че е по-важно да се намали скоростта с 10км/ч на магистралата, защото, видите ли, така ще се спаси човешки живот. Е, ето на какво сме свидетели днес. И ще задам въпроси, които се уморих да задавам, но няма да престана. Защо полицаят се крие и се шмугва в храсталака, когато види моторист да кара с 200 км/ч. Защо не се проверяват млади водачи, когато се вижда да карат мощни и скъпи коли? И един крещящ въпрос. Как този Георги се е движил цял ден из София с чужди номера и синя лампа? И на нито един полицай да не му направи впечатление? Какво е това. Това означава, че в момента имаме един пълен популизъм. Депутатите уж се борят срещу мафията и корупцията, а в същото време този човек безнаказано минава и хвърля пари наляво и надясно и показва как е над закона. Той не е сам. Ако се проследи пътят на дрогата, ще се види, че цялото обкръжение е такова. И че това е „магически кръг“ от хора, които имат властта да се чувстват недосегаеми и над закона. И накрая питам още. Разнищи ли се случаят с Милен Цветков, въпреки че тогава водачът бе хванат на мястото на инцидента в автомобила си? А тук 13 часа след катастрофа се установява, че някой е шофирал този автомобил… Какво стана с товарния автомобил с 43 човека, където имаше загинали мигранти? Или като цяло и това нещо ще отмине за 3 дни, а от понеделник пак ще се занимаваме с големите проблеми в държавата.

Поставете оценка:
Оценка 4.8 от 108 гласа.

Свързани новини